Les línies de bus de Llevant i Migjorn augmentaran un 40 % els serveis

La nova xarxa, que afecta 21 municipis, tindrà 79 busos, 73 dels quals funcionaran amb gas natural

Més accessible, amb més freqüències i amb més eficiència energètica. Així serà la nova concessió del transport públic amb autocar per carretera, que en el cas de les zones de Llevant, Migjorn i una part del Pla de Mallorca augmentarà un 40% els serveis i tindrà 73 dels 79 nous vehicles funcionant amb gas natural.

A l'acte de presentació, a Manacor, de la nova xarxa de transport públic interurbà a la zona sud-est de l'illa, que igual que a la resta de sectors es posarà en marxa el 8 de novembre d'enguany, hi ha assistit la presidenta del Govern, Francina Armengol; el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, i el batle de Manacor, Miquel Oliver, juntament amb batles i representants municipal de l'àmbit territorial afectat.

Palma - Cala Bona i Palma-Llucmajor-Campos-Felanitx-Manacor seran les dues línies troncals pel que fa a aquest sector de Llevant i Migjorn, que tindrà un total de 37 línies i connectarà 21 municipis. "Es tracta d'un disseny fet amb criteris tècnics per experts en mobilitat", ha explicat el director general de Mobilitat, Jaume Mateu.

Armengol ha remarcat que el Pla insular de transport públic per carretera té la major concessió d'un servei públic feta mai pel Govern, en el qual s'inverteixen 478 milions en deu anys. Al sector sud-est, les companyies Sagalés-Caldentey són les que gestionaran el transport regular de passatgers.

Entre les millores destaquen les parades que disposaran de pantalles amb informació, també accessible a través de mòbil; els punts d'informació a Manacor, Portocristo i Campos; un sistema tarifari nou que premia la fidelitat i una targeta intermodal convertida en targeta moneder, entre d'altres.

El col·lapse a Palma

Francina Caldentey, una de les representants de la nova concessió, ha insistit en la necessitat que els busos puguin evitar els embossos que registra Palma durant determinades freqüències horàries. En aquest sentit, ha assegurat que per incentivar el transport públic "necessitam que qui va amb cotxe vegi que anar amb autocar és més ràpid".