Part Forana 29/11/2017

Inca pactarà amb el Consell un pla viari amb la primera fase de la ronda nord

La part de circumval·lació que el batle proposa debatre es limita al tram entre l'enllaç del puig de Santa Magdalena i la carretera de Lluc

M. Barceló
3 min
El batle, Virgilio Moreno, creu que l'Ajuntament s'ha de mullar ja, amb el tema de la ronda.

IncaSi no hi ha cap sorpresa de darrera hora, el ple d'Inca aprovarà aquest dijous un conveni amb el Consell de Mallorca per tal de dur a terme el 2018 i el 2019 una sèrie d'actuacions de millora de la xarxa viària interior i exterior de la ciutat. El pla té com a projecte estrella el primer tram de la ronda nord, entre la rotonda del vial del puig de Santa Magdalena (a l'altura de l'autovia Palma-sa Pobla) i la carretera de Lluc. El conjunt d'intervenció a la xarxa viària inquera suma uns sis milions d'inversions, segons el batle, Virgilio Moreno (PSOE).

"Fins ara ens hem limitat a fer mocions i propostes, però, tenint en compte que és impossible un acord d'unanimitat –entre els quatre partits del pacte–, he assumit la responsabilitat de fer front a un dels temes històrics del municipi, com em vaig comprometre en el programa electoral", ha declarat el batle aquest dimarts, abans d'esbrinar el pla d'obres que pensa signar amb el Consell, una vegada que tingui l'aval polític de la corporació.

Per a la ronda nord, el principal entrebanc de negociació dins el pacte (PSOE-MÉS-El Pi-Independents), es presentarà un estudi d'alternatives, per tal de triar una opció viable i d'acord pel primer tram de la circumval·lació nord de la ciutat. Moreno vol deixar el tema "tancat", a curt termini, per allunyar-lo de les pressions del període preelectoral del 2019. "Això suposa l'inici d'un procés que s'hauria de començar i no aturar, vingui el PP o el PSOE o un altre partit", ha explicat, abans de subratllar que a la resta de ronda "l'afectació actual de terrenys es manté", perquè el Pla Director de Carreteres queda intacte amb el conveni d'inversions que Moreno vol signar amb el Consell.

Pla per al 2018

D'aquesta manera, l'actual pacte és a temps de marcar el disseny d'una primera fase de la ronda nord, entre la carretera de Lluc i l'àrea de l'autovia Palma-sa Pobla, i definir altres projectes importants com la millora de les rotondes propietat del Consell, la reforma del ferm del tram viari entre Reis Catòlics i la rotonda de la carretera de Llubí amb un carril bici que connecti la ciutat amb la zona de l'hospital comarcal, un pas de vianants des de la gran via Colom fins a la zona hospitalària i la construcció d'una rotonda a l'altura del Camí Vell de Muro, que és un dels punts negres de la xarxa viària inquera. Aquestes intervencions es durien a terme durant el 2018.

Per al 2019, les obres pactades amb el Consell suposen continuar el carril bici fins a la rotonda de la Ford, millorar la imatge paisatgística de la ciutat des de l'autovia i l'ampliació del carrer del Puig de Massanella. Per la seva part, l'Ajuntament es compromet a continuar la xarxa del carril bici interior de connexió entre l'escola Miquel Duran i l'avinguda dels Reis Catòlics; condicionar el tram entre aquesta avinguda i la carretera de Sencelles; crear nous espais d'aparcament, cosa que es pensa aconseguir reduint dos carrils del tram entre Reis Catòlics i la carretera de Sencelles, i també hi ha el compromís de reduir a 30 km/h el trànsit a la zona del centre històric.

Trànsit interior

"En conjunt, som davant un projecte d'àmbit comarcal que millorarà el trànsit intern de la nostra ciutat", opina el batle d'Inca, que assegura haver informat del conveni tots els grups del pacte, dels quals espera que hi hagi un suport al pla d'intervencions, atès que "no condiciona la resta de la ronda nord".

stats