Part Forana 15/07/2014

El GOB denuncia que la ronda nord d'Inca no és una ronda urbana, sinó "una nova carretera a l'estil Matas-Munar"

Els ecologistes aprofiten el termini d'exposició pública per demanar la retirada del projecte i la solució d'adopcions adaptades a les necessitats reals d'Inca

Ara Balears
2 min

El GOB presentà ahir al·legacions al projecte de ronda nord d'Inca impulsat pel Consell de Mallorca. Segons diuen, si bé és cert que Inca té problemes greus de mobilitat per la manca d'una estratègia de mobilitat adequada "i com a resultat d'un planejament urbanístic desordenat, amb molts de vials municipals sense acabar de completar amb moltes infraestructures i serveis situats en sòl rústic i amb una manca de connectivitat entre els diferents barris", també ho és que el que es proposa ara "implica la creació de nous problemes, més que no pas la solució dels existents".

El GOB assegura que l'estudi d'alternatives que inclou el projecte és un estudi "totalment esbiaixat" i condicionat pel fet de no considerar cap tipus d'alternativa al tipus de via que, d'acord amb el Pla Director Sectorial de Carreteres, està previst per a la ronda nord d'Inca. El pla preveu una carretera i no una ronda urbana, diuen.

Consideren que la tipologia de via prevista no es correspon a la concepció de ronda urbana, sinó que és una nova carretera que travessa sòl, majoritàriament rústic, amb els impactes greus que això comporta, especialment des del punt de vista de consum de territori, però també, i tenint en compte la localització del projecte, en relació a l'impacte paisatgístic i patrimonial de la cara nord del municipi, el darrer espai rural que conserva Inca, que connecta amb multitud de camins rurals antics que surten d'Inca de manera radial i que en aquests moments signifiquen l'única sortida de la ciutat cap a un entorn natural no urbanitzat.

El GOB creu que existeixen alternatives reals que, plantejades des de la concepció real de ronda urbana, podrien representar un element integrador i fins i tot embellidor de la ciutat, molt més amable amb els mitjans de transport no motoritzats, com també amb els vianants, que connectàs les barriades i que representàs una via de descongestió pel centre de la ciutat, que apropàs el nucli urbà ja consolidat, conformàs la trama de carrers ara encara no acabats i evitàs l'especulació urbanística dels terrenys que quedaran entre el nucli urbà i la nova carretera.

Per això, l'organització ecologista demana que es replantegi el projecte des d'aquest punt de vista i a escala de la ciutat d'Inca, i no només pensant en el trànsit de vehicles, sinó concebut com un element d'integració, per facilitar la mobilitat urbana i interurbana i atenent tots els modes de transport, prioritzant a més els no motoritzats.

stats