COMERÇ
Part Forana 09/12/2017

ClicLocal, l’intermediari entre el consumidor i el comerç local

La plataforma barreja noves tecnologies amb mitjans tradicionals

Maria Cifre Bennassar
3 min
ClicLocal, l’intermediari entre el consumidor i el comerç local

Sa PoblaEl ritme de vida, la manca de temps i la dificultat per trobar aparcament són els principals motius perquè, a les grans ciutats, fer la compra setmanal per internet sigui un hàbit consolidat. Normalment ho associam a les grans superfícies i a les grans ciutats, però també és cert que actualment existeix una tendència a cercar determinats tipus de productes a través de la xarxa potser perquè pensam que a la botiga del nostre poble no ho trobarem o senzillament per estalviar dos euros a la nostra butxaca. “Tendim a comprar per internet i ens estam oblidant del que tenim a devora. Dins sa Pobla hi ha de tot. Encara no m’han demanat res que no hagi trobat”, assegura en Joan, un dels promotors d’aquest projecte.

ClicLocal és una iniciativa que barreja noves tecnologies, com ara la web o el Whatsapp per fer les comandes, amb mitjans tradicionals, com el tricicle amb què reparteixen els productes sol·licitats. L’empresa, liderada per Maria Casadellà i Joan Plomer, funciona com a intermediària entre el consumidor i el comerç local de la zona. El projecte va arrancar el mes d’agost a sa Pobla amb 12 botigues associades i, ara per ara, treballen amb 19 comerços i arriben a Búger, Muro, Campanet i Pollença.

El funcionament és ben senzill. A través de la pàgina web, en Joan i na Maria donen visibilitat als productes que ofereixen les tendes associades, que proporcionen un ampli ventall de possibilitats. El consumidor fa la seva comanda: un pa del forn, dues botelles d’oli i un paquet de sucre de la botiga, un pot de pintura de la ferreteria i, fins i tot, unes sabates de la sabateria. Llavors en Joan va a comprar-ho amb el seu tricicle i ho reparteix a domicili. El preu pel servei de compra és de tres euros i el del repartiment és d’un euro i mig. És a dir, et fan la compra i te la duen a ca teva a l’hora que tu vols per quatre euros i mig. L’altra opció és que t’ajudin a dur la compra a casa. “Molta gent major no pot carregar pes, per exemple els barrals d’aigua, i ara que ja ens coneixen des de la mateixa botiga ens telefonen i els duim l’aigua o el que sigui fins a casa”.

Els comerços estan encantats amb la iniciativa perquè d’aquesta manera poden oferir als seus clients aquests dos serveis que abans no tenien. Per una banda, la venda a través d’internet i, per una altra, el repartiment a domicili. Es tracta de facilitar el consum als petits comerços, donar-los visibilitat i crear un autoconsum intern. A ClicLocal ho anomenen ‘economia de barri’. “És el peix que es menja la coa. Si jo venc a comprar al teu negoci, tu tindràs doblers i podràs venir a comprar al meu”, diuen. En definitiva, l’objectiu és potenciar el comerç i l’economia local per poder millorar la qualitat de vida dels pobles i de la seva gent. Crear consciència, ajudar-se entre veïns i fer poble.

Tot i que és un concepte nou i als pobles hi ha falta de costum, de cada vegada hi ha més persones que sol·liciten els serveis de ClicLocal. Els clients potencials són persones grans, joves i persones amb mobilitat reduïda. “No podem dir que costa fidelitzar els clients perquè tots repeteixen. El que costa és que comencin”.

Compromís amb l’entorn

Podríem definir ClicLocal com una empresa pionera a la zona que, a banda d’apostar pel petit comerciant, és respectuosa amb el medi ambient. El tricicle que utilitzen és elèctric i està totalment adaptat per poder repartir a domicili. Consta d’un caixó de fusta a la part davantera amb la possibilitat d’inserir-hi baguls isotèrmics en funció de les necessitats dels productes.

stats