Cala Millor augmenta la seva valoració entre els visitants

Vigilància policial, senyalització i zones verdes, són els punts que cal millorar

La segona Mesa de qualitat turística de Sant Llorenç des Cardassar i de Son Servera ha analitzat aquest cap de setmana els resultats de les enquestes fetes enguany. Cal recordar que Cala Millor és el principal nucli turístic del Llevant, que comparteixen ambdós municipis de manera consorciada.

El sondejos de valoració se centraven en la destinació i també en la millora de la qualitat. Les primeres orientades als visitants i les segones als establiments adherits al Sistema de Qualitat Turística en Destí (SICTED).

Els resultats de l'enquesta han fet palès un augment de la qualitat, segons la percepció dels visitants, que han apujat la seva nota en totes les categories. Els turistes consultats han pogut opinar sobre el nivell d’hospitalitat, de senyalització, informació turística i la qualitat dels allotjaments i comerços de la zona, entre d’altres.

En general, la valoració global que fan els enquestats de la seva estada és molt positiva i ha apujat en 0,28 punts respecte de l’any passat i se situa en els 4,71 sobre 5.

Una millora de resultats que, segons la Mesa, té el seu origen en les aportacions dels grups d’establiments adherits al sistema de qualitat turística (SICTED), que han ajudat a detectar els punts febles sobre els quals s'ha d'actuar.

Amb la informació obtinguda, ja s’han començat a estudiar quines mesures es poden prendre, per tal de corregir les deficiències detectades o cobrir les demandes plantejades pels visitants: una major vigilància policial, més senyalització i augment de zones verdes.

La Mesa també apostarà, el 2019, per la difusió del SICTED entre els sectors de comerç i restauració, als quals han convidat a sumar-se al sistema per tal que tot l'empresariat quedi representat i també pugui beneficiar-se dels avantatges que això suposa.

61 establiments amb la distinció SICTED

Enguany seran 61 els establiments de la destinació de Cala Millor que tindran la distinció SICTED. Aquest és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l'Institut de Turisme d'Espanya, TurEspaña i la Federació de Municipis i Províncies (FEMP), que treballa amb empreses i serveis turístics, de fins a trenta oficis diferents, amb l'objectiu final de millorar l'experiència i satisfacció del turista.

Encara que Sant Llorenç i Son Servera duguin conjuntament les meses de qualitat i gestió en general, cada un són municipis adherits al SICTED de manera individual.

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF