El CEIP S'Alzinar de Capdepera treballa la inclusió amb música comunitària

40 alumnes de 3r de Primària participen en aquesta iniciativa, que té el suport de l'Ajuntament

La jornada de portes obertes que cada any organitza el CEIP S’Alzinar de Capdepera ha servit enguany per presentar a les famílies un projecte de música comunitària, que té com a objectiu principal "la transformació social i la dinamització cultural a través de la música per apropar la formació artística a tots aquells alumnes que per diferents factors no han tingut l’oportunitat d'accedir-hi", segons expliquen des del centre escolar.

Es tracta d’una iniciativa de l’Escola Municipal de Música de Capdepera que s’està desenvolupant al CEIP S’Alzinar en una sessió setmanal de música col·lectiva dins l’horari lectiu habitual dels alumnes de 3r de Primària del centre i que pretén treballar mitjançant els instruments de vent-metall la inclusió social potenciant una transformació emocional i educativa.

La sessió va a càrrec de l’especialista de l’Escola de Música, Víctor Ferragut, i de l’especialista de música de S’Alzinar, Maria Martí, que a través de la trompeta i el bombardí volen assolir els objectius específics del programa. Un total de 40 alumnes són els participants d’aquesta iniciativa.

Objectius

El fet de democratitzar l’accés a la pràctica artística, contribuint a la cohesió social del municipi treballant el desenvolupament de les competències emocionals i comunicatives de l’alumnat, per tal de desenvolupar-se personalment mitjançant l’empoderament del col·lectiu, són els principals objectius d’aquest projecte.

Amb tot, es pretén assolir una major sensibilitat auditiva i augmentar la coordinació corporal així com el desenvolupament de la memòria i la concentració, fomentant sempre la constància i la disciplina. "El fet de formar part d’un col·lectiu i desenvolupar-hi un rol implica treballar tots aquests aspectes", subratllen des del centre.

L’Ajuntament de Capdepera i l’AMIPA del CEIP S’Alzinar han fet possible aquest projecte que té la mirada posada en el futur, amb una aposta més transversal que engloba tota l’activitat artística de l’escola.