Artà cerca una millor gestió de l'aigua amb la implicació ciutadana

Una campanya municipal promou la conscienciació dels veïns sobre l'estalvi

L'Ajuntament d'Artà ha posat en marxa la campanya 'Millora, gestiona i estalvia. L'aigua és un bé comú', que té com a premissa informar sobre els diversos projectes que es duen a terme a escala municipal per millorar la gestió de la xarxa d'aigua i donar a conèixer mesures d'estalvi per a la utilització d'aquest recurs.

La campanya inclou una exposició itinerant de panells informatius en diferents indrets d'Artà i de la Colònia i el repartiment d'un fullet casa per casa que inclou les dades de consum d'aigua del poble i exemples de consum d'aigua traslladats a situacions quotidianes, com ara una dutxa, una rentada de cotxe o una buidada de la cisterna del vàter.

Informació a les escoles

També s'ha obert un apartat a la web de l'Ajuntament (http://actuaambcivisme.arta. cat) amb informació sobre la campanya, en què la gent podrà descarregar-se el Pla estratègic. Més endavant, el curs que ve, l'Ajuntament preveu explicar als escolars de manera didàctica i senzilla la importància d'una correcta gestió de l'aigua al poble i a casa i el valor dels petits gestos d'estalvi, entre altres coses.

La primera actuació de la campanya fou la presentació, la setmana passada, del Pla estratègic per a la gestió integral del cicle de l'aigua a Artà (2018-2023), aprovat en el ple de maig, que és l'eina base per millorar la gestió i el servei del sistema d'aigua al municipi. En aquest document s'hi emmarquen diverses accions, que s'han de realitzar de manera progressiva al llarg de sis anys, perquè tothom conegui el cicle de l'aigua a Artà, la situació del recurs i es faci càrrec de la importància que té una gestió acurada tant des de l'Ajuntament com des de cada casa.   

Comptadors intel·ligents

D'altra banda, l'Ajuntament ha desenvolupat un nou sistema de comptadors d'aigua intel·ligents (sistema Bitaqua) que ha començat a instal·lar al poble i que servirà perquè la gent pugui conèixer el seu propi consum o detecti possibles fuites a través de l'aplicació mòbil de l'Ajuntament, i té previst fer una xerrada informativa per acostar a la ciutadania aquesta eina de millora de gestió de l'aigua.

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF