CONGRÉS DE LA INNOVACIÓ
Part Forana 28/10/2016

Artà avança l’aplicació de noves tecnologies en el sector turístic

Els experts mostren com pot afectar el nou màrqueting al motor econòmic de les Illes

Ara Balears
3 min
Un moment de la presentació dels ponents del congrés, amb patrocinadors, en un teatre que acollí 350 assistents, entre els quals es van poder veure molts estudiants.

ArtàEl congrés Gate to the future ’, celebrat aquest divendres al Teatre d’Artà, ha reunit 350 persones, entre representants d’empreses turístiques de les Illes, institucions, joves emprenedors i estudiants que han assistit a les ponències de 10 experts en innovació tecnològica aplicada al sector turístic.

El batle d’Artà, Bartomeu Gili, va presentar l’acte juntament amb Víctor Valencia. L’esdeveniment fou conduït per Pablo Peñalver, que qualificà el congrés com “el més important sobre màrqueting i turisme que tenim actualment a l’Estat”. Ens dóna dues oportunitats, va dir: “la de conèixer les noves tendències i els líders d’aquests canvis que vindran”.

Sixto Arias, CEO i cofundador de Made in Mobile, parlà del futur tecnològic i de l’enginyeria genètica, i de la influència que tindrà en la manera d’interactuar i de gaudir de l’experiència turística per part del client. Javier Oliete, director general de NeoOgivly, es va referir al Lean digital marketing i va parlar de com canvia la manera que tenim d’interactuar i de trobar el client, sobre com trobar-lo i identificar el recorregut que l’ha dut cap a nosaltres com a empresa. El cofundador de Mytaxi, Antonio Cantalapiedra, presentà la seva aplicació, que planifica digitalment la demanda i la gestió del servei de taxi, tot concebent-lo com un servei públic.

La jornada va continuar amb una taula rodona per debatre els reptes dels players turístics, tecnològics i empresarials en l’era de l’economia digital. Enric Freire, director i fundador del grup Adi, moderà la xerrada. Benjamí Villoslada, director general de Desenvolupament Tecnològic de la Conselleria de Turisme, donà dades sobre el futur en la connectivitat a les Illes Balears. Una d’elles és que s’espera que, a finals de l’any que ve, prop del 90 per cent del territori ja disposi de fibra òptica. També va posar l’accent en la necessitat de gaudir de bona connectivitat per encarar el futur. “Ens hem de preparar. D’aquí a cinc o sis anys no mirarem quantes gigues o píxels tenim al dispositiu, sinó la latència del lloc de destí”, va remarcar, abans d’apostar per un camí que va des del turisme de sol i platja cap al resident, de sol i dades; és a dir, convertir les Illes en un destí atractiu i ben connectat perquè pugui ser la base de la indústria de la innovació tecnològica.

Mancances de l’empresa balear

El president de la Fundació Bit, Pere Fuster, subratllà les mancances en innovació tecnològica de part de les empreses de l’illa i destacà la sostenibilitat com un dels grans reptes de la innovació en matèria turística, sobretot a les Illes, on la massificació i els seus efectes nocius ja comencen a ser un punt de preocupació per a l’opinió pública.

Eduardo Sarciat, de l’empresa dedicada al lloguer turístic Hundredrooms, remarcà que l’Estat espanyol és el quart o el cinquè país en consum d’aquest producte al món, i apuntà alguns dels reptes més immediats d’aquesta nova manera de fer comerç turístic, cada vegada més estesa, i com s’haurà de relacionar amb l’allotjament tradicional.

Per la seva banda, la influencer Patricia Bárcena se centrà a parlar de la importància de la connectivitat, també en l’àmbit humà, per subratllar la importància de la implicació, l’interès i la complicitat per conèixer i dominar les eines que ens aporta la innovació tecnològica.

Elisa Martín, CTO d’IBM Espanya, introduí la revolució de l’experiència turística cognitiva. Són sistemes d’interacció amb el turista, com la comprensió del llenguatge natural de les persones, que canviaran l’experiència del visitant. El tema ocupà la conferència d’Ignacio de Córdoba, d’Skios, que tancà la sessió del matí.

stats