Algaida, a punt per viure les seves jornades com a municipi educador

Es duran a terme durant els dos propers caps de setmana

Els dos propers caps de setmana, els dies 23, 24, 30 i 31 de març, Algaida acollirà les jornades centrals del projecte Municipi Educador. Des del juny del 2018, ’Algaida forma part de la xarxa de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores, en el marc de la qual organitza un seguit d’actes durant tot l’any. 

La regidora d’Educació i Cultura, Margalida Garcies, explica que aquesta adhesió "neix del compromís amb l'objectiu constant d’aprendre, intercanviar i compartir experiències, amb una atenció especial a la formació, la promoció i el desenvolupament de tots els col·lectius del municipi". L'oci, l'esport i el diàleg entre col·lectius seran ben presents en aquestes jornades.

Garcies assenyala que "les jornades són també una crida a la participació ciutadana: l'administració i el teixit associatiu volem treballar en xarxa i implementar la transversalitat de totes les àrees claus resseguint els principis bàsics de les ciutats educadores".

Aquestes primeres Jornades Algaida Municipi Educador tindran una especial rellevància el divendres dia 29 de març, dia en què l’auditori del casal Pere Capellà serà la seu de diferents xerrades de convidats de Barcelona, Ciutadella i Binissalem.

En aquestes jornades, els ponents posaran en relleu el que representa per al municipi formar part de l’Associació i explicaran les experiències que han viscut als seus pobles d'ençà de la incorporació a la xarxa.

Col·laboració entre ajuntaments

L’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), fundada l’any 1994, és una associació sense ànim de lucre, constituïda com una estructura permanent de col·laboració entre els governs locals compromesos amb la Carta de Ciutats Educadores.

Algaida presenta elements importants per a una formació integral i és també un municipi que es relaciona amb el seu entorn, amb altres nuclis urbans del seu territori i amb ciutats d’altres països.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF