Voti’m?

Hi ha qui comença demanant el vot abanderant la seva inexperiència o el desconeixement de la gestió comunal

Confesso que soc d’aquells que aquest dilluns al matí he llegit els mitjans escrits i m’he empassat les diferents declaracions que han fet els candidats en el seu rimer dia de campanya electoral, en el que es coneix com el tradicional acte d’enganxada del primer cartell. Totes han tingut una certa homogeneïtat en el sentit que els candidats s’han reivindicat de cara els votants com els més idonis de gestionar el comú perquè la seva prioritat és la parròquia on es presenten i les persones que hi viuen. Alguns fent valer l’experiència dels darrers quatre anys, els altres abanderant la necessitat d’un canvi i uns altres sembla que vagin a eleccions com una colla d’amics que se’n va de viatge a passar-s’ho bé.

Però d’entre totes les declaracions que he llegit dels candidats m’han cridat l’atenció dues en concret. A Sant Julià la llista liderada per Joan Travesset i a Ordino la que encapçala Jordi Balsa han reivindicat la seva inexperiència o desconeixement de la gestió comunal com un dels actius de les seves respectives candidatures. Balsa diu que els anys en política “per si sols no són garantia de res” i Travesset assegura que disposen de més “ credibilitat” que els seus principals contrincants ja que mai no han governat a Sant Julià, “així que d’entrada tothom ens haurà de creure”. D’entrada, dit així amb aquesta contundència sembla que s’hi hauria d’estar d’acord, perquè ni el més expert dels mandataris pot negar que un dia quan es va presentar per primer cop era un inexpert, o el que en diuen un ‘pipiolo’; i el fet que et creguin o no certament també té a veure bastant amb si has governat i si has complert allò que havies promès.

No em negaran que és una curiosa manera de demanar el vot al ciutadà: voti’m perquè no en sé ni un borrall o molt poc; cregui’m a ulls clucs perquè mai l’he pogut decebre ja que mai he governat. Sembla que serà una campanya una mica més distreta del que em pensava, almenys en l’anàlisi del contingut dels missatges.

EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF