Meritxell per a vianants

La corporació actual no s'ha fet enrere davant les crítiques -poques comparades amb les escaldenques-, arrisca i aposta per un model d'eix comercial que té totes les de guanyar

M'atreviria a dir que ja quasi ningú qüestiona, o almenys jo no sento ni llegeixo queixes, la transformació d'un tram de l'avinguda Carlemany en zona per a vianants. Un tram batejat amb el nom de Vivand del qual sí que continuo pensant que és un nom millorable. Però bé, la qüestió és que encara que sigui amb un nom amb més o menys gust, l'experiència d'haver guanyat espai per a la gent per al seu gaudi ha estat positiva. La corporació escaldenca va arriscar prenent decisions i el temps ha acabat donant-los-hi la raó.

En el mateix debat però amb menys intensitat, cal reconèixer-ho, ens trobem ara amb la part baixa de l'avinguda Meritxell, és a dir, des de la travessia del carrer de la Unió, límit amb l'avinguda Carlemany, fins la Rotonda. És un tram curt, però molt concorregut i epicentre de molta activitat comercial i moviment ciutadà. La corporació actual no s'ha fet enrere davant les crítiques -poques comparades amb les escaldenques-, arrisca i aposta per un model d'eix comercial que té totes les de guanyar, vista l'experiència dels seus veïns, perquè les illes de vianants acaben sent espais urbans guanyats per a les persones, potenciant i revitalitzant el comerç i la restauració de la zona; en definitiva, s'omplen de vida i acaben tenint ànima pròpia.

Andorra la Vella juga amb avantatge, cert, perquè el factor de la por, de com afectarà als propietaris de comerços el tancament rodat, pot haver disminuït després que l'avinguda Carlemany hagi esdevingut el banc de proves. Al cap i a la fi, no és gaire diferent la fisonomia de la part baixa de l'avinguda Meritxell i té prou permeabilitat per fer-ho possible. Benvinguda sigui l'experiència, i sobretot benvinguda sigui la decisió de no fer-se enrere malgrat algunes crítiques.

EDICIÓ PAPER 24/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF