27/01/2016

Com positivitzar vint-i-quatre detencions per corrupció

2 min
portada razon 27/1/16

Vint-i-quatre detinguts d’una tacada per casos de corrupció al País Valencià relacionats amb el PP. La majoria de diaris ho col·loquen obrint o fent-ne foto de portada (tot i que en aquest cas les autoritats policials no van tenir la delicadesa d’avisar abans els periodistes, com van fer amb els escorcolls a les seus de CDC). Quines són les excepcions? Doncs dues i mitja. La mitja és La Razón, que sí que obria amb el tema però aplicant el Positivator Super Plus 3000. Així, el titular era “El PP expulsa en hores els detinguts a València per salvar els pactes amb C’s”. L’Abc no tractava el tema en portada. Reservava la seva primera pàgina a treure Felipe González —en el seu mode recent de convertir-se en el pebre de totes les salses— explicant que vol un govern del PP (en una estratègia francament original de cara a fidelitzar el vot socialista).

L’assumpte valencià tampoc no mereixia un lloc destacat de portada a El Periódico, que ho matava amb un mòdul relativament discret i sense foto, perquè preferia obrir la seva primera pàgina amb “ERC desautoritza el full de ruta de Puigdemont”. Es posava així sota la lent d’augment la contradicció aparent entre allò que defensa Marta Rovira (que es faci una DUI abans del referèndum d’una Constitució) i el fet que Puigdemont descarta proclamar la secessió sense l’aval d’una consulta prèvia. ¿Moviment d’ERC per marcar posició? ¿Reedició de la Tàctica Tripartit, que tants bons resultats va reportar a La Vanguardia —crear la noció de permanent guirigall entre els socis que impedeix l’acció de govern—, si bé ara qui l’aplica és El Periódico? És d’hora per saber-ho. Però l’avanttítol de la portada (“Primeres diferències en la coalició de govern”) suggereix que se n’esperen de segones, terceres i quartes.

stats