27/05/2018

Les llistes

1 min

Tota la setmana passada hem estat rebent correus electrònics d’empreses, organitzacions i tota mena d’institucions que, davant l’entrada en vigor del nou Reglament General de Protecció de Dades, han sol·licitat a les seves llistes de distribució una confirmació perquè puguin seguir rebent els seus comunicats.

Jo no sé vostès, però jo ja em passava el dia donant-me de baixa d’un munt de llocs que m’enviaven publicitat regularment i que no tenia ni idea de com havien obtingut les meves dades. A partir del 25 de maig, les persones que no hem confirmat el nostre interès a seguir rebent informació quedarem, per fi, lliures de tal allau comercial.

La pregunta és quants dies podrem dormir tranquils. Perquè feta la llei, feta la trampa. A ningú se li escapa que s’obre una oportunitat colossal de negoci a partir de la setmana que ve. Dubto que cap empresa hagi rebut més d’un 25% de confirmacions per part dels seus destinataris, cosa que significa que les seves bases de dades han quedat esmicolades.

Cal seguir fent màrqueting digital. Així doncs, ara s’obrirà una nova veda per aconseguir correus electrònics que, potser sense saber-ho, hem autoritzat a cedir a altres empreses.

La venda de llistes d’adreces de correu és un negoci com un altre qualsevol, i aquesta prohibició sobtada d’enviaments suposarà que la demanda de bases de dades autoritzades es dispari i elevi els preus.

Així que aprofitin aquestes primeres setmanes i gaudeixin de veure entrar només els correus dels seus clients, proveïdors, familiars o amics. I no es facin il·lusions. Abans del que ens pensem, tornarem a estar anul·lant subscripcions que mai hem sol·licitat.

stats