Motor
Misc 16/03/2021

El Circuit treballa per la tornada dels aficionats a les tribunes

i
Josep Lluís Merlos
3 min
Circuït de Montmeló. Miquel Rovira/c.Montmeló

BarcelonaSi no hi ha cap sorpresa, el segon cap de setmana de maig la F1 aterrarà al Circuit de Catalunya per disputar-hi la quarta cursa de la temporada, llevat que la situació sanitària ho impedeixi.

Aquesta serà la primera de les quatre grans cites de l’any al Circuit de Catalunya. Un mes més tard hi faran la cursa de MotoGP, al juliol hi passarà el campionat mundial de Ral·licròs, i al setembre el de Superbikes, com a plats forts d’un calendari amb gairebé una vintena de competicions de tota mena.

El 2020 la majoria de les proves que es van córrer al traçat de Montmeló van ser a porta tancada, sense públic. Ara els responsables d’aquesta instal·lació malden per retrobar-se amb els seguidors: “Després d’una temporada en què només vam poder obrir les portes als tests de F1 al febrer, farem tot el que puguem per rebre enguany els aficionats a les nostres tribunes. Hem definit un protocol específic dels nostres Grans Premis i hi estem treballant perquè els aficionats puguin gaudir de l’espectacle del motor“, explica Josep Lluís Santamaria, director general del Circuit.

Però, òbviament, a hores d’ara es fa difícil definir exactament com serà aquesta actuació en funció de l’evolució de la pandèmia, com reconeix Míriam Moya, directora de l’àrea d’esdeveniments del Circuit: “Estem treballant de forma coordinada amb el Procicat i amb Esports de la Generalitat per garantir que els protocols s’adeqüen a les restriccions i a les mesures de seguretat vigents per a la contenció del covid-19”.

Ara per ara des del Circuit operen amb un escenari que preveu un 50% del seu aforament exterior i un 30% de l’interior, com les zones d’hospitalitat, sala de premsa, zones per patrocinadors i convidats, etc. Les àrees de pelousse –les entrades generals, sense seient numerat– no estaran disponibles. Això vol dir que aquesta vegada no caldrà muntar les tribunes efímeres de mecanotub que es munten habitualment pels Grans Premis, i que només es faran servir les estructures permanents d’obra. L’11 de febrer es van començar a vendre les localitats de F1 i de MotoGP a través d’internet, i cinc dies després les de Superbikes.

El sistema de compra d’entrades bloqueja les localitats del voltant dels seients seleccionats: inferior, superior i laterals. Això permet assegurar la distància de seguretat entre els seients de cada grup d’usuaris que les ha comprat, i com a màxim es poden comprar paquets de quatre localitats juntes. Totes són nominals, i s’identificarà cada usuari amb DNI o passaport a l’entrada al recinte.

Santamaria matisa: “Vam engegar la campanya de venda d’entrades amb molta força i vam notar molt interès entre els aficionats durant els primers dies. El volum de venda va ser molt superior al que habitualment tenim quan sortim a la venda, tot i que passada la promoció inicial el ritme de venda d’entrades s’ha reduït, i és lleugerament inferior a el que tindríem durant qualsevol temporada normal. Ja prevèiem aquesta tendència i creiem que la venda d’entrades es deixarà per última hora”.

El Circuit té previst crear bombolles i subbombolles que no superin un màxim de 3.000 persones en cada sector dissenyat per a cada tribuna. Per aquest motiu, enguany no hi haurà tribunes reservades pels seguidors de determinats pilots, com passava abans.

Els aficionats aparcaran i entraran al recinte per l’accés més proper a la seva tribuna per evitar barrejar bombolles.

Cada entrada estarà coberta per una garantia covid-19, a través de la qual, si finalment la cursa se celebra a porta tancada –o no se celebra–, es reemborsarà l’import de les localitats adquirides.

Aquesta mesura hauria d’incrementar el ritme actual de la venda. “En el cas de la F1, en què habitualment l’assistència del públic internacional supera el 60%, és on hem notat més canvi, ja que la venda s’està centrant majoritàriament en el públic estatal. A banda de les restriccions de mobilitat a nivell internacional, que fan que el públic estranger es redueixi i predomini l’aficionat del sud de França, el retorn d’Alonso i l’estrena de Sainz amb Ferrari ens està ajudant molt a recuperar l’espectador local”, diu el director del Circuit, que vol ser optimista –i fa bé– de cara a la temporada.

 

stats