Esportius
Suplements 30/01/2021

BMW M5 CS: un nou kàiser demana pas

La nova berlina esportiva de la marca bavaresa arriba als 635 CV de potència i es converteix en el model de la sèrie M més potent de tots els temps

Ferran Vital
3 min
BMW M5 CS

Serà el BMW M més potent de tots els temps i un dels més esportius i radicals de la història. El flamant M5 CS és l'última creació del departament BMW Motorsport, la divisió esportiva de la marca bavaresa i la que més ha crescut fins i tot en temps de pandèmia.

BMW M5 CS
BMW M5 CS

El cognom CS identifica els models més esportius, potents i lleugers dels ja prestacionals M, i eleva el concepte de berlina esportiva característic dels bavaresos fins a la màxima expressió, sublimant aspectes clau com ara la posada a punt, la mecànica i l’ús de materials lleugers.

Aquest BMW M5 CS fa honor al seu nom gràcies a un estalvi de pes que arriba als 70 quilos respecte a un M5 Competition convencional, gràcies a l’ús de seients esportius específics, els anomenats M Carbon, dos seients esportius individuals a l’eix posterior, un capó més lleuger gràcies a l’ús de la fibra de carboni i l’alumini, així com elements clau com els retrovisors, l’aleró posterior i el difusor posterior, tot fabricat amb materials més lleugers.

BMW M5 CS
BMW M5 CS

L’altre element clau que explica i justifica l’existència d’aquest M5 CS és el seu motor V8 (o de vuit cilindres en V, si voleu) que ara arriba fins a 635 CV i 750 Nm de parell, unes xifres que el converteixen en el model M més potent de la història. El motor manté el maridatge amb la transmissió M Steptronic de vuit relacions de convertidor de parell i sistema de tracció integral M xDrive, que envia el parell a les quatre rodes i permet diferents configuracions.

Els enginyers també han millorat la configuració de les suspensions i una posada a punt del xassís específica, per augmentar la rigidesa torsional i la duresa d’aquest M5 CS, cosa que repercuteix directament en el comportament dinàmic del conjunt. També estrenarà un nou sistema d’escapament específic, que permetrà regular el so del conjunt per poder passar inadvertit o bé per fer tronar l’asfalt depenent del sistema de conducció seleccionat.

Detall seients davanters
Detall seients posteriors

Gràcies a tota aquesta potència, el nou M5 CS promet una acceleració de 0 a 100 en tan sols 3 segons, una acceleració de 0 a 200 en 10,4 segons i una velocitat màxima limitada electrònicament de 305 km/h. El fet que els seients davanters incorporin una silueta amb el traçat de Nürburgring Nordshleife podria indicar que la marca prepara un assalt al vell Infern Verd i coronar-se com la berlina de producció més ràpida del planeta.

Una estètica suggerent

A primer cop d’ull el nou M5 CS destaca per la presència esportiva i una mica intimidant, gràcies als fars led amb il·luminació de color groc, llums làser de sèrie, una calandra i llandes de 20 polzades pintades de color bronze, i que es poden associar a uns frens carbonoceràmics opcionals, discos de fre ventilats i perforats i pinces de fre de color vermell de grans dimensions.

Detall fars
Detall fars
BMW M5 CS

Pel que fa als interiors destaca la presència dels seients esportius específics d’aquest model amb vista de fibra de carboni i detalls de color vermell, així com l’absència del reposabraços central, que també desapareix amb l’objectiu d’estalviar el màxim de pes.

BMW M5 CS
BMW M5 CS

No ha transcendit encara el preu final del nou M5 CS, malgrat que amb tota seguretat superarà els 110.000 euros, i tampoc quina serà la producció prevista d’aquest model, perquè es podria tractar d’una edició limitada que el pot convertir en un futur clàssic molt preuat.

stats