Tecnologia

TikTok: subtítols en castellà obligatoris per als anuncis en català

La plataforma de vídeos xinesa explica a Barcelona les opcions que ofereix als anunciants

Pol Casaponsa Sarabia
2 min
L'aplicació TikTok va néixer a la Xina l'any 2016.

La plataforma TikTok és un veritable fenomen entre els més joves i vol treure'n rèdit empresarial. L'empresa xinesa ha fet aquest dijous el seu primer acte a Catalunya explicant les possibilitats que té la plataforma per publicitar-se. La xarxa social, amb cinc anys d'història, assegura que ha creat un nou model publicitari que permet als usuaris interactuar i connectar amb les empreses que hi creen continguts. La immersió que hi fan els usuaris no és només visual, perquè el so i la pantalla sencera són claus per fer parar atenció als consumidors. De fet, segons un estudi fet per la companyia, un 68% dels consumidors diuen haver conegut alguna marca o algun producte gràcies a l'aplicació i un 83% tenen una resposta positiva als continguts creats per les empreses.

Per publicitar-se en català, però, les empreses hi trobaran certes limitacions. En els vídeos que els anunciants paguen per aparèixer a la xarxa, l'aplicació exigeix a les empreses que subtitulin el que es diu al castellà. Tot i això, afirmen que el seu algoritme sí que recull l'idioma i ja hi ha una comunitat important d'usuaris que fan els vídeos en català.

La plataforma d'entreteniment ofereix diferents opcions perquè les empreses arribin als usuaris. Les possibilitats són diverses: des de ser el primer vídeo que aparegui quan els usuaris obren l'aplicació fins a crear opcions que permeten a les companyies participar de la comunitat creant efectes o jocs. A més, la xarxa social ofereix un funcionament "molt fàcil d'utilitzar" i permet als més inexperts editar vídeos d'una forma "senzilla". El director de TikTok Global Business Solutions del Sud d'Europa, Adriano Accardo, ha remarcat que, per tal que les empreses puguin "triomfar" en la xarxa social, "és rellevant que creïn els continguts tal com ho farien els usuaris, fent servir el seu llenguatge i els seus mateixos codis".

A més, la companyia també permet a les petites i mitjanes empreses opcions per donar-se a conèixer. TikTok ha creat un sistema d'autogestió que facilita a aquestes pimes arribar al públic que volen. L'aplicació té acords amb pàgines d'edició "accessibles per a tothom" com Canva, Vimeo o Shopify per donar facilitats als petits empresaris.

Cal recordar que l'aplicació ha estat objecte de crítiques per la forta addicció que genera; un estudi de la revista International Journal of Environmental Research and Public Health fet entre consumidors adolescents de TikTok va suggerir que la xarxa podia perjudicar la memòria dels usuaris. A més, van detectar que l'excés d'ús d'aquesta plataforma podia crear ansietat als joves.

stats