ESTUDI
Mèdia 23/12/2017

10 clausdigitals d’aquesta campanya

Un informe de la consultora Acceso conclou que l’independentisme va dominar el relat a les xarxes

àlex Gutiérrez
1 min

L’ARA, principal mitjà generador

de relat a la xarxa

La cobertura permanent de la campanya electoral i la dinamització d’articles d’opinió publicats permeten al diari ARA ser el tercer generador de relat de la campanya i el primer si es miren només mitjans de comunicació. En aquest sentit, l’informe d’Acceso indica que ha sigut font del 5,49% de les mencions globals. La capacitat d’incidència dels mitjans digitals a les xarxes socials es fa evident amb el protagonisme d’El Nacional, Vilaweb i NacióDigital, que han generat el 4,64%, el 3,70% i el 3,08% de les converses respectivament.

Els mitjans d’àmbit estatal que més capacitat han demostrat per incidir en el relat del 21-D són els menys bel·ligerants amb el procés sobiranista i també són diaris digitals: Eldiario.es, amb el 2,18%, i Publico.es, amb el 1,87%.

Malgrat el gran nombre d’enquestes publicades a les seves portades, i el gran focus de cobertura sobre la campanya, els diaris de més tiratge entre la premsa impresa tenen un protagonisme inequívocament menor en la generació de relat a les xarxes socials: La Vanguardia (1,82%), El País (1,65%) i El Periódico (1,64%) han aconseguit, en aquests quinze dies de campanya, pesos força inferiors a les principals capçaleres online, ja que no s’han mostrat capaços de generar viralitzacions tan importants de les seves notícies i articles d’opinió.

stats