Publicitat
Publicitat

TVE farà regals a través del temps al nou format ‘Cuestión de tiempo’

El ‘reality’ s’incorporarà a la graella de La 1 durant la tardor

Televisió Espanyola incorporarà aquesta tardor un nou gènere a la seva graella: el reality show. La cadena pública té previst estrenar Cuestión de tiempo, un format que es basa en una idea ja coneguda -una persona que vol sorprendre o fer un regal inesperat a un familiar, amic o conegut- però que hi incorpora un element nou: la distància temporal. Així, la persona destinatària de l’obsequi no el podrà obrir al moment, sinó que haurà d’esperar dies, setmanes, mesos o fins i tot un any sencer abans de descobrir què conté el paquet que li han fet arribar.

L’element clau del programa seran unes caixes blanques de 20x20x20 centímetres aproximadament i dotades d’un temporitzador que impedirà que s’obrin abans de la data fixada per l’emissor. Serà aquesta persona, doncs, qui decidirà el moment exacte en què la caixa revelarà el secret que amaga, que tant podrà ser un objecte amb valor físic o sentimental com un vídeo amb algun missatge destinat al receptor.

“Som conscients que hi ha un retorn als formats d’emocions, i volíem plantejar alguna cosa trencadora, així que hem optat per incorporar-hi el factor del temps. És una cosa que mai no s’havia fet a la televisió: donar la possibilitat d’enviar missatges al futur, amb un compte enrere de fins a 365 dies i que només s’obrirà un cop transcorregut aquest temps, fins i tot quan el remitent ja no existeixi”, explica Sergio Lizárraga, el director de recerca i desenvolupament de la productora Secuoya, creadora del format.

La introducció d’aquest nou element té dues conseqüències. D’una banda, la intriga que genera la caixa tancada per a la persona que l’ha rebut, que hi ha de conviure durant setmanes o mesos preguntant-se què conté i, en alguns casos, fins i tot, qui l’hi ha fet arribar. De l’altra, el fet que des que es tanca la caixa fins que es torna a obrir tant la vida de qui l’envia com de qui la rep poden haver canviat substancialment. “Aquesta és la fase essencial, en què s’alimenta la tensió emocional i passen fets que poden alterar-ho tot. L’emissor també viu el seu propi viatge en el temps, en què les seves emocions es poden veure afectades respecte al missatge amb què ja s’ha compromès”, diu Lizárraga.

“La caixa del temps oferirà històries d’emoció i sacrifici en què els remitents estan absents, per defunció, malaltia o compromís laboral d’envergadura, en un moment irrepetible per al destinatari”, explica Secuoya, que convida els participants a guardar dins de la caixa els seus “somnis” i “il·lusions” per “congelar-los” i “fer-los viatjar en el temps”. El programa farà un seguiment complet de cada història, des del moment en què es tanquen els objectes dins de la caixa fins a observar la reacció del destinatari quan l’obre.

Secuoya va presentar Cuestión de tiempo en l’última edició del festival MIP TV de Canes, a l’abril, i de moment ja n’ha venut els drets a TVE i a Endemol d’Itàlia. La versió espanyola serà la primera que veurà la llum, previsiblement amb un espai diari a La 1.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF