Publicitat
Publicitat

AUDIÈNCIES

L'ARA ja és el tercer diari Més seguit pels catalans

El CEO analitza amb quins mitjans s'informa la població

L'ARA segueix creixent i ja és el tercer diari preferit pels catalans a l'hora d'informar-se. Així ho indica l'última onada del Baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat, que es va presentar ahir. En concret, un 9,6% de catalans declaren que és el diari que llegeixen amb més freqüència, cosa que situa aquesta capçalera en tercera posició. Supera així El País , que era qui ocupava la plaça al febrer. En aquesta onada, però, el diari de Prisa ha baixat des de l'11,5% fins al 8% (mentre que l'ARA ha pujat notablement, ja que al febrer tenia un 7% de les respostes).

El rànquing segueix amb El Punt Avui en cinquena posició (7,1%) i ja, a més distància, El Mundo (2,2%) i Segre (2,0%). Un 5,2% de catalans enquestats pel CEO declaren no tenir un diari habitual.

El creixement de l'audiència de l'ARA coincideix amb un increment també del nombre de subscriptors, que ja frega els 20.000 (comptant-hi paper i digital). El diari és el líder en català a la xarxa, amb 1.343.194 navegadors únics al maig, una xifra que supera en més d'un 70% el segon classificat (Vilaweb, amb 792.709 navegadors). En tercera posició hi ha Nació Digital (765.667), seguida del 324.cat (625.505) i la web d'El Punt Avui (613.138). L'ARA és també líder en visites i pàgines vistes. I segueix pujant en l'indicatiu de temps mitjà d'estada a la web (amb 13 minuts i 58 segons). El nombre d'usuaris registrats a la web de l'ARA ja supera les 139.000 persones. És també el diari líder en català a les xarxes socials, amb prop de 80.000 fans a Facebook i més de 125.000 seguidors al compte @diariARA de Twitter.

La primera onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM) d'aquest any, feta pública a l'abril, certificava també la tendència a l'alça de l'ARA. Aleshores li va atorgar 107.000 lectors, 10.000 més dels que tenia a l'anterior onada, feta pública al novembre. Era la xifra més alta aconseguida per aquest diari en l'EGM i suposava un augment de 30.000 persones en relació amb les dades de l'abril de l'any passat.

El català domina

El Baròmetre del CEO permet veure també quina és la llengua dominant en els diaris que tenen més d'una edició. Així, en el cas de La Vanguardia , l'edició en català és la preferida pel 57% dels lectors d'aquesta capçalera. En el cas d' El Periódico , també guanya el català, tot i que per un marge més estret, ja que fa un 53% contra un 47% de l'edició en castellà.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF