Publicitat
Publicitat

MITJANS PÚBLICS

La Xarxa abaixa sous un 5% però garanteix dos anys sense acomiadaments

Els treballadors de La Xarxa van aprovar ahir el seu primer conveni, la qual cosa assegura dos anys d'estabilitat a la plantilla d'aquesta empresa pública, que és la refosa de l'antiga COMRàdio, el diari digital La Malla i la Xarxa de Televisions Locals (XTVL). El vot positiu a la proposta de l'empresa -per un amplíssim marge, 90%- comporta la retirada de l'ERO que es preveia en cas contrari i que hauria costat 77 acomiadaments.

Aquest conveni implica la reducció de la massa salarial en un 5% de mitjana. L'afectació no és lineal, ja que, segons el mitjà de procedència, alguns sous cauen més pronunciadament però en canvi altres treballadors veuen millorades les seves retribucions (sobretot els que es van assimilar a l'empresa fa uns mesos i que abans treballaven subcontractats per productores). En total es preveu que la mesura permeti estalviar 700.000 euros aquest 2013. Es corregeix així una part de l'1,7 milions de dèficit que hi havia previstos per a aquest any. La Diputació de Barcelona farà una aportació extraordinària per la diferència d'un milió d'euros per assegurar que els seus mitjans acaben l'exercici sense números vermells.

Ahir la direcció també va signar un compromís de no despatxar ningú durant dos anys. De fet, aquesta setmana s'han produït una quinzena d'acomiadaments (incloent-hi alguns veterans de la casa) emparant-se en necessitats econòmiques i administratives. Com que el nombre d'afectats no excedia un determinat percentatge sobre el total, es van poder practicar els acomiadaments sense necessitat d'aplicar un expedient de regulació d'ocupació (ERO).

El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha protestat contra aquests acomiadaments. L'entitat rebutja els "acomiadaments forçosos" perquè creu que "no tenen cap justificació laboral i que poden haver constituït una depuració ideològica del tot contrària als criteris d'imparcialitat i professionalitat que han de regir els mitjans públics".

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF