Publicitat
Publicitat

Facebook triplica beneficis el primer trimestre del 2014

La companyia ha anunciat la renúncia del seu director financer els últims cinc anys, David Ebersman

Facebook ha presentat uns resultats trimestrals que tripliquen el seu benefici net fins als 642 milions de dòlars. Així mateix, ha anunciat la renúncia del que ha sigut el seu director financer durant els últims cinc anys , David Ebersman.

La xarxa social ha gairebé triplicat el primer trimestre del 2014 els seus beneficis (193%) respecte al mateix període de l'any anterior, i també ha augmentat els seus ingressos en un 72%, en referència als tres primers mesos del 2013, fins arribar als 2.502 milions de dòlars.

Els ingressos de la companyia s'han disparat gràcies a l'aplicació per a telèfons mòbils amb un nombre d'usuaris actius que arriba als 609 milions diaris durant els tres primers mesos del 2014, la qual cosa ha suposat un increment del 43% respecte al mateix període del 2013.

El telèfon mòbil es consolida com la gran aposta de futur per a Facebook, ja que del total d'ingressos per publicitat durant aquest primer trimestre (2.270 milions), un 59% provenien de les vendes dels anunciants en la seva plataforma per a telèfons intel·ligents.  

A partir d'ara, l'estratègia de Facebook es basa en el llançament de la seva pròpia xarxa social de publicitat per a mòbils que permetrà posar en contacte les plataformes d'exposició amb els anunciants.

La presentació de la xarxa publicitària per a mòbils tindrà lloc el pròxim 30 d'abril en una conferència de desenvolupadors F8 que la companyia celebrarà a San Francisco, segons informacions del portal especialitzat Re/Code.

Per altra banda, Facebook ha anunciat aquest dimecres la renúncia del que ha sigut el seu director financer en els últims cinc anys, David Ebersman, que, entre altres qüestions, va supervisar la sortida a borsa d'aquesta xarxa social el maig del 2012.

A partir de l'1 de juny substituirà Ebersman el que fins ara era el vicepresident de finances corporatives i plans de negocis de Facebook, David Wehner. Malgrat tot, el director financer quedarà vinculat a la companyia fins al mes de setembre per una "transició més ordenada", segons s'ha indicat en un comunicat de l'empresa.

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF