Publicitat
Publicitat

Amazon presenta el seu dispositiu de televisió en 'streaming' per competir amb Apple TV

Fire TV, que ja es ven als EUA, permetrà accedir a més de 200.000 pel·lícules, sèries i videojocs

La botiga 'online' Amazon va presentar aquest dimecres al vespre a Nova York Fire TV, el seu dispositiu de televisió sota demanda en 'streaming' que reunirà una oferta de més de 200.000 pel·lícules, sèries i videojocs. "Una caixa petita, grans prestacions, tones de contingut i un preu increïble. La gent ho adorarà", va dir orgullós Jeff Bezos, conseller delegat i un dels fundadors d'Amazon en presentar el producte, que ja és a la venda als Estats Units per 99 dòlars i que pretén competir directament contra Apple TV.

Amazon, que ja va revolucionar els hàbits de compra amb la seva oferta 'online' i els de lectura amb el llibre electrònic Kindle, vol simplificar ara l'experiència audiovisual i fusionar l'antic hàbit de veure la televisió a la sala d'estar amb la infinita oferta digital dels nous portals de continguts sota demanda. Aquesta petita caixa negra, que s'ha de col·locar al costat del televisor, combinarà el servei de 'streaming' d'Amazon, PrimeInstant, amb tota l'oferta audiovisual de Netflx, YouTube i altres plataformes com Hulu Plus, WatchESPN, VEVEO, Showtime o Crackle.

L'aparell, que disposa d'un processador que triplica la capacitat d'Apple TV amb 2GB de memòria RAM de quatre nuclis, assegura una velocitat de descàrrega òptima i incorpora un comandament a distància, un sistema de cerca per veu i un menú que oferirà a l'usuari continguts adaptats als seus gustos. "La cerca per veu que funciona de debò suposa la fi del teclat per a la televisió", va indicar Bezos, que va posar èmfasi en el fet que Fire TV és compatible amb les plataformes de música Pandora, iHeartRadio o TuneIn, i que gràcies al sistema operatiu Android es pot convertir en una videoconsola.

Per poder donar-li aquest ús, Amazon ha posat a la venda un comandament especial que costa menys de 40 dòlars, i l'empresa està negociant acords amb Disney, EA, Gameloft, Ubisoft i Sega, entre altres empreses, per crear el seu propi catàleg, que inclourà un miler de jocs gratuïts. A més, també està treballant per crear videojocs de producció pròpia, en la línia del que ja ha fet amb les sèries. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF