Publicitat
Publicitat
image-alt

TEATRE

SANTI FONDEVILA

Salve Grotowski, que esteu en el cel, o a l’infern

‘Sin fronteras’ TEATRE AKADÈMIA 1 DE DESEMBRE Jerzy Grotowski és força desconegut entre nosaltres malgrat que és un dels directors teatrals i investigadors més importants en la història del teatre del...

El fonamentalisme religiós us farà desgraciats

‘Els nens desagraïts’ SALA BECKETT 30 DE NOVEMBRE Ja ho saben. Per més que hi posem esforç, recursos, amor i passió, els fills surten com surten i acaben prenent decisions que no estaven en les nostres...

‘Claudia’, el repte de recuperar la identitat

‘Claudia’ TNC (SALA PETITA) 23 DE NOVEMBRE Merceditas i Claudia. Dos noms per a una mateixa noia. El primer li van posar el pares adoptius i el segon és com l’havien batejat els pares biològics assassinats...

Una conversa entre amics a Barcelona

Gran feina la que ha fet Jordi Coca per portar a escena el que va ser una conversa entre l’alcalde de la Barcelona que aspirava als Jocs Olímpics, Pasqual Maragall, i la regidora de Cultura, l’escriptora i...

Una immillorable dedicatòria

'Out of context-For Pina', al Teatre Municipal de Girona. 11 de novembre “N othing compares 2U”. Això li diu Alain Platel a Pina Bausch en una versió de la cançó de Sinéad O’Connor mentre l’únic ballarí que...

Cesc Gelabert, tremendament lúdic

‘Escrit en l’aire’ TEATRE LLIURE DE GRÀCIA 7 DE NOVEMBRE Cesc Gelabert tenia pendent la trobada amb la paraula, i amb Moisès Maicas de mitjancer va topar-se amb el teatre del francès Valère Novarina, de...

Compte amb el mòbil, que pot ser un gólem

El gólem és un ésser fantàstic d’argila de la mitologia jueva que vam conèixer per la novel·la de Gustav Meyrink i la pel·lícula de Henrik Galeen i Paul Wegener, inspirada en la llegenda del rabí Judah Loew...

Quan la tragèdia mítica esdevé propera

‘Incendios’ TEATRE GOYA 27/10/2017 La resposta unànime de la platea del Teatre Goya, amb el públic dret, constatava que la nova proposta d’Incendios pot continuar la línia d’èxit del muntatge precedent que...

Gran Macbeth a la Revolució Mexicana

En la molt lliure versió de Macbeth que la companyia mexicana Los Colochos ha presentat al Temporada Alta hi ha tres coses que la converteixen en admirable: el treball dramatúrgic, el del llenguatge i el...

Cal que se sàpiga la història de Pietro Bartolo

‘El metge de Lampedusa’ TEATRE LLIURE 20/10/2017 Cal que se sàpiga, i per això Pietro Bartolo, metge a l’illa de Lampedusa des de fa trenta anys, va escriure una autobiografia, Llàgrimes de sal, on...

Perduts als cavallets

‘Desig sota els oms’ TNC 19 D’OCTUBRE Desig sota els oms és un drama rural realista amb ressons dels mites grecs de Fedra, Hipòlit i fins i tot Medea i una de les obres més perfectes d’Eugene O’Neill. Un...

Espanya, un dogma històric contra la llibertat

‘España ingobernable’ TEATRE ROMEA 17 D’OCTUBRE Alberto San Juan, dalt de l’escenari, està com a casa. I té carisma, charme que en diuen els francesos. És un murri que espectacle rere espectacle obre en...

Shakespeare i Donnellan, un binomi infal·lible

‘Nit de Reis’ TEATRE MUNICIPAL DE GIRONA 12 D’OCTUBRE No podia començar amb més bon peu, el festival Temporada Alta. Shakespeare i Declan Donnellan són un binomi amb totes les garanties, i és una gran sort...

Lluïsa Cunillé en una Nova York deshumanitzada

‘Islàndia’ TNC. SALA PETITA 6 D’OCTUBRE Nova York i Reykjavík són els dos punts cardinals que emmarquen la nova obra de Lluïsa Cunillé, Islàndia. Dos paradigmes tan distanciats físicament i mentalment com...

‘Willkommen’, altre cop, amb un gran Ivan Labanda

‘Cabaret’ TEATRE VICTÒRIA 4 D’OCTUBRE C abaret és un musical recurrent i mutant. Recurrent perquè reapareix cíclicament i mutant perquè ho fa amb canvis, si no argumentals sí musicals. És el que ha passat...

Una conjura d’imbècils envoltats de tombes

‘La calavera de Connemara’ LA VILLARROEL 22 DE SETEMBRE Martin McDonagh, dramaturg i director de cinema, va néixer a Anglaterra de pares irlandesos i passava els estius a Galway, un entorn rural que va...

Si hi ha pecat, és venial

‘Peccatum’ LA SECA ESPAI BROSSA Toni Gomila ens va enlluernar amb el seu viatge cap a la Mallorca més ancestral en aquell magnífic Acorar. Gomila és un mallorquí que exerceix com a tal i abans de buscar...

Shakespeare i l’art de l’exageració

‘Nit de Reis’ TEATRE LLIURE El Teatre Lliure ha inaugurat la temporada amb Nit de Reis, un Shakespeare en versió i direcció de Pau Carrió. És el compromís teatral més exigent que ha tingut fins ara la...

Doncs Que amb La raó es quedi

LA GRENOUILLE AVAIT RAISON TEATRE LLIURE 26 DE JULIOL Cirque Imaginaire i després Cirque Invisible són els noms de la companyia on va néixer James Thierrée vitalment i artísticament. La companyia dels seus...

Un gran Pablo Derqui

El Calígula d’Albert Camus és amb el Ricard III de Shakespeare un dels grans malvats de la història del teatre i un personatge que necessita, com Hamlet, un actor que il·lumini la seva personalitat. Sense...

Danny Ronaldo, el pallasso poeta

Fidelis fortibus és un mosso de pista en una vella carpa de circ. Una pista convertida ara per ara en cementiri on jeuen els artistes. Tots són morts. El circ s’ha acabat. Finito! I què ha de fer el mosso...

‘Welcome’, una experiència imprescindible

‘Welcome’ TALLERS DELS CASTELLS (SANTA AGNÈS DE MALANYANES) 12 DE JULIOL El drama dels refugiats ha sigut material escènic els últims anys, coincidint amb la diàspora de Síria, però fins ara no ens havien...

Tres dones soles confrontades a la realitat

‘Un tret al cap’ SALA BECKETT 8 DE JULIOL Un tret al cap sembla en primera instància una obra sobre la manca d’ètica al periodisme. Certament que hi ha una superficial denúncia en aquest sentit i que és una...

Quina gran lliçó de teatre de Simon McBurney!

La coproducció del Theatre du Complicité i la Schaubühne de Berlín Beware of pity era un dels espectacles del Grec 2017 que més expectació havien aixecat, i ben segur que és el millor vist fins ara. I molt...

Amb la intenció d’‘épater’ i eliminar els burgesos

‘Actes obscens en espai públic’ TNC 6 DE JULIOL El tancament de la temporada al Teatre Nacional de Catalunya (amb un nivell d’ocupació que voreja el 85 %) ha sigut decebedora. I no tant pel contingut...

Pasolini per Pasolini (en un espectacle de cambra)

‘Who is me. Pasolini’ INSTITUT DEL TEATRE 4 DE JULIOL Who is me és el possible títol que Pier Paolo Pasolini hauria posat a una possible o imaginada entrevista amb un periodista nord-americà que finalment...

Al laboratori d’anatomia de Dimitris Papaioannou

‘The great tamer (El gran domador)’ MERCAT DE LES FLORS 2 DE JULIOL Dimitris Papaioannou procedeix del camp de les arts plàstiques, però posteriorment va anar a parar a les arts escèniques. En qualsevol...

Quaranta-cinc anys no són res quan hi ha emoció

‘Quejío’ TEATRE POLIORAMA, 1 DE JULIOL Una ràfega de vent ha portat només durant tres dies al Poliorama aquell Quejío de La Cuadra de Sevilla que va esclatar fa 45 anys en el desaparegut Teatre Capsa....

Baríxnikov s’endinsa en el cabaret mental de Nijinski

‘Letter to a man’ TEATRE NACIONAL, 30 DE JUNY El gran ballarí rus Vàtslav Nijinski va estar ingressat en un manicomi el 1919 a causa d’un trastorn mental diagnosticat com a esquizofrènia. Allà va escriure...

Gran duel d’actrius a la serra alta

‘Bodas de sangre’ BIBLIOTECA DE CATALUNYA 14 DE JUNY DEL 2017 Oriol Broggi posa la seva empremta en tot el que dirigeix, ja siguin les creacions lliures (28 i mig, Els cors purs, Al nostre gust) o les...

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Següent >