Publicitat
Publicitat

CRÍTICATV

Una trampa a Duran i Lleida

El Gangnam Style, la imatge de Ronaldo Nazario pesant-se en una bàscula, un vídeo de Maria Lapiedra i sortir al carrer a preguntar coses absurdes. Quatre ingredients que permeten intuir com és la nova aposta informativa diària de Cuatro. Te vas a enterar pretén acostar l'actualitat de manera desenfadada i moderna als espectadors. Formalment innovador i àgil, però de contingut gastat. Jesús Gallego i Álvaro de Lama presenten titubejants aquest espai amb una hiperactivitat corporal inquietant, a l'estil conversa barra de bar, o amb els braços creuats o les mans a la butxaca. Repeteixen " ahora verán una sección buena " i informen de casos locals que passen, per exemple, a Mojaca i a Calatayud. Practiquen el "Treballi vostè" demanant a l'audiència que els enviï temes de denúncia. De la crisi en fan virtut: totes les gravacions i connexions es fan a través de webcam o del mòbil. La majoria d'imatges tenen una qualitat deficient però creen un llenguatge televisiu modern. Debutar l'endemà de les eleccions catalanes els ha servit el tema en safata: un dels periodistes de la fictícia redacció es va colar a la seu electoral de CiU i va gravar d'amagat amb el mòbil Duran i Lleida a l'ascensor del Majestic. " Madre mía ", li diu el redactor. Duran respon: " La que nos espera ". Titular de la notícia? "Duran i Lleida tras conocer los resultados se teme un linchamiento ". És el rigor de l' infotaintment , en què l'actualitat es passa pel túrmix de la desinformació perquè generi espectacle. Passen de la denúncia social i de ser els justiciers del poble a l'humor polític que furga en els comptes de Mas a Suïssa. Un pseudohumorista destaca que les eleccions han servit per obtenir " una mayoría de caca y un gran follón ". Crea a l'espectador la falsa sensació d'estar informat convertint l'anècdota intranscendent en notícia de denúncia. Simula una redacció de fireta i es disfressa de periodisme per nodrir l'espectador de residus estèrils.

Riure, malgrat tot
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF