Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La gola bruta

L'èxit d'audiència de La voz em té fascinada. 33,9% d'audiència a Espanya, que viu encaterinada amb aquest concurs de jovenets que canten assessorats per suposats artistes d'èxit. Dimecres feien duels entre ells per eliminar concursants. Ho van fer sobre un ring de boxa perquè quedés clar que era un combat. La tele és així de subtil per assegurar-se la comprensió del públic massiu. Però el que és al·lucinant d'aquest programa és la limitada expressió oral dels entrenadors i dels participants. Cap capacitat pedagògica, nul·la habilitat d'argumentació, vocabulari deficient. Això sí, superdotada predisposició a fer la pilota. Els uns als altres. Valgui aquesta frase d'exemple: " Tienes la garganta sucia a nivel positivo ". Aquest va ser el hit de la nit. Qualsevol de les que llegiran a continuació no la superen. Però també serveixen de prova: " ¡Tenéis un arte! " " ¡Te admiro muchísimo! " " ¡Algún día te veremos en los grandes escenarios! " " Tienes una voz preciosa ". " Me voy feliz porque aquí se queda un artista ". " Gracias a todo el equipazo porque es un trabajo de principio a fin todo lo que hay ". " ¡Cuánto cuesta decir adiós a estos artistas tan grandes! " " Es una de las batallas más duras que he tenido ". " Es un placer que alguien de quien has escuchado sus canciones te dé consejo ". " Para mi la decisión es más difícil. Sois humanos y sois mis favoritos ". " Podría cantar temas con él toda la vida ". " Esta batalla me hace perder la salud ". " Son artistas. ¡Aquí tenemos artistas! " " Son dos máquinas ". " Ha sido muy bonito veros ". " Es tan injusta la decisión que sería lo mismo que tirar una moneda al aire ". " Yo te hablaría de señor porque es usted un artista ". " Son dos grandes artistas como la copa de un pino ".

La clau de l'èxit no és cantar bé. És la banalització de l'art i els artistes. És entendre que la grimpada social més efectiva és la de fer la pilota perquè t'ho retornen amb escreix de la mateixa manera.

Riure, malgrat tot
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF