Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

El #debatTV3 fins i tot a Pucela

Quan es va acabar el debat electoral de TV3, Ramon Pellicer es va acomiadar amb un apunt final de la repercussió virtual del programa: "En una nota que m'han passat em diuen que l'etiqueta al Twitter #debatTV3 ha estat trending topic mundial. Hi ha hagut durant tot el debat uns setze mil tuits. I tot plegat vol dir a raó d'uns dos tuits per segon. Déu n'hi do l'interès que hi havia en aquests blocs i en les seves paraules". Aquestes pretensions de voler treure pit en el propi debat de la repercussió a Twitter com si s'acabés de fer una revolució mediàtica ens està arrossegant cap al camí de la tonteria. Voler atribuir ressonàncies planetàries a un debat de televisió és confús i sembla un premi de consolació. Que un mateix es canti els mèrits a la xarxa encara fa més trist l'espectacle. Si observem amb detall l'ús que es va fer d'aquesta etiqueta, al marge dels que s'ho prenien seriosament també hi podem trobar piulades tan interessants com " De sde Pucela, el #debatTV3 me la pela ". Deixarem de banda els més grollers i vexants. També els que parlen sobre fel·lacions i atributs sexuals. A la Camacho un li deia " Wapaaa mazizaa! " sense oblidar l'etiqueta. Un altre es preguntava: "Per què en Mas es protegia els testicles tota l'estona com si li haguessin de llançar una falta?" Un espectador considerava: "A Albert Rivera sembla que li hagin posat un pal al cul". I n'hi havia que sotmetien altres aspectes a debat: "En Junqueras està de bon any. Mira quines galtes". Sobre la cal·ligrafia i el professor de matemàtiques de Pere Navarro en podríem omplir un diari sencer.I el cirurgià plàstic de Sánchez-Camacho es deprimiria fent el xafarder en aquest hashtag tan triomfador. Fins i tot la defunció de Miliki es va vincular amb l'etiqueta. Per això resulta ridícul que els presentadors fardin del que en moltes ocasions els va en contra o senzillament se'n fot. Twitter és el túrmix demolidor que tritura la carn més tendra de la televisió.

Riure, malgrat tot
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF