Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Bustos i els fenòmens paranormals

Dimarts a la nit estrenaven a Antena 3 la sèrie Fenómenos . És una producció dels mateixos guionistes de 7 vidas i Aída. I és evident que els responsables de la sèrie estan sotmetent els seus productes a una progressiva degeneració. O potser és que els espectadors de mica en mica anem elevant el llistó. L'acció de Fenómenos transcorre en una emissora de ràdio, Onda Futura, en què es fa un programa de fenòmens paranormals. D'acord amb les pautes més que conegudes de l'elaboradíssima ficció espanyola els actors criden com si fóssim sords, a cada escena hi ha una discussió i abunden les bromes de sexe i pets. Els personatges es divideixen en dos grups: cretins i tontos. I dins d'aquests hi ha dues categories més: els que representa que estan bons i els que són especialment lletjos. En el primer episodi enterraven viu un company de la ràdio per gravar una experiència paranormal i després no trobaven el forat on l'havien ficat. Els elements innovadors són el rodatge de seqüències en espais oberts i la introducció de personatges reals d'actualitat televisiva: es fan mencions constants a Belén Esteban, a Letizia Ortiz, a Jorge Javier Vázquez, a Matías Prats, a Susanna Griso o a Iker Jiménez. També hi participaran celebritats interpretant el seu propi personatge. I tenint en compte l'insòlit i aclaparador Bustos Tour de l'alcalde de Sabadell donant explicacions arreu, no descartem que un dia aparegui per aquesta Onda Futura. A TV3 vam veure Bustos dilluns al migdia en una connexió en directe al TN i dimarts a Els matins . Després de l'entrevista que li feia Ariadna Oltra van anar a publicitat. I el primer anunci que van fer va ser el del nou Ikea a Sabadell, justament un dels projectes investigats en aquesta operació policial de corrupció urbanística. És aquell atzar televisiu que de vegades sembla que estigui sota les influències de forces paranormals. La realitat, sovint, fa riure més que la ficció.

Riure, malgrat tot
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF