Misc 12/10/2013

Els contractes fets per telèfon s'hauran de ratificar per escrit per ser vàlids

i
M. Eugènia Quetglas
1 min

Madrid.Els ciutadans podran fer operacions de comerç electrònic, subscriure contractes a distància i fora dels establiments empresarials amb més confiança i garanties, o com a mínim aquest és l'objectiu del projecte de llei de consum que va aprovar ahir el consell de ministres.

El ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, liderat per Ana Mato, ha estat l'encarregat de redactar la normativa, que pretén acabar amb l'abús de "la lletra petita". Els contractes hauran de ser clars i comprensibles. La intencionalitat de la norma és que la gent sàpiga què està contractant exactament abans de signar. En aquesta línia, els acords contractuals fets per telèfon no seran vàlids fins que no s'hagin signat i enviat per escrit en paper, per fax, correu electrònic o SMS.

En tot cas, s'augmenten les garanties per renunciar al contracte. S'amplia el termini de set dies naturals a catorze i, si l'empresari no adverteix d'aquest dret el consumidor, el termini queda automàticament ampliat a dotze mesos.

Mato va assegurar que vol acabar amb les "càrregues encobertes" quan es fan compres per internet. D'aquí poc l'usuari sempre haurà d'acceptar el preu final abans que conclogui l'operació. Si l'empresari no obté el consentiment exprés del consumidor per a un pagament addicional, el comprador sempre tindrà dret a recuperar l'import del pagament. Mato va insistir en la importància d'establir un marc normatiu clar en un sector en auge com és el comerç electrònic.

L'organització de Consumidors i Usuaris (OCU) creu que les millores són "notables", però, tot i així, opina que la reforma es queda curta. Creu que caldria filar més prim sobre qüestions com per exemple l'enviament de factures.

stats