Snapchat frivolitza amb l’agressió a Rihanna

En un anunci es trivialitzava la violència masclista fent referència a l’agressió que va patir la cantant per part del seu antic nòvio

Rihanna ha carregat contra Snapchat per un anunci publicat en aquesta xarxa social en què es trivialitzava la violència masclista fent referència a l’agressió que va patir la cantant per part del seu antic nòvio, el raper Chris Brown. Molts usuaris van criticar l’anunci -allotjat a la citada xarxa social- d’un joc titulat Would you rather [Preferiries], en què s’instava els internautes a escollir entre bufetejar Rihanna o clavar un cop de puny a Chris Brown.

A l’anunci apareixien imatges de la cantant i de qui va ser el seu company, que el 2009 va ser declarat culpable d’agredir-la i d’amenaçar-la de mort. Després de les queixes a les xarxes socials de persones com Chelsea Clinton, Snapchat ha retirat l’anunci i s’ha excusat dient que va ser “revisat i aprovat per error” perquè violava les seves condicions de publicitat a la plataforma.

“M’agradaria dir-ne ignorància, però sé que no sou tan ximples!”, va escriure la cantant a Instagram, que va afegir: “Heu gastat diners per animar a fer una cosa que avergonyiria les víctimes de violència de gènere i heu fet un acudit amb això!”

“Aquest anunci és repugnant i mai hauria d’haver aparegut al nostre servei. Estem investigant com va passar per assegurar-nos que no es repeteixi més”, ha explicat l’empresa en un comunicat. Les accions de Snapchat van caure gairebé un cinc per cent a la borsa arran de la polèmica.

EDICIÓ PAPER 11/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF