CRÍTICA TV
Misc 04/02/2013

El vaixell deixarà de navegar

i
Guillem Sans
2 min

Els fans de la sèrie El barco d'Antena 3 estan força emprenyats a les xarxes socials perquè no hi haurà una quarta temporada. Ja és oficial. Als seguidors només els queden tres capítols per acomiadar-se d'una les sèries espanyoles de més èxit dels dos últims anys. La primera temporada va recollir audiències superiors al 20% de quota. És cert que aquesta tercera temporada l'audiència ha caigut en picat per culpa del desgast lògic del pas del temps, però especialment per la reaparició de Cúentame a La 1 i pels partits de la Copa del Rei a Telecinco. Això és una realitat, els números canten i ja sabem que la ficció és molt cara de produir. En tot cas, una competència massa dura per a Mario Casas i tota la tripulació de l' Estrella Polar . El barco , i això no se li pot negar, ha estat una sèrie innovadora que ha enganxat molts adolescents per les seves trames misterioses i els seus girs de guió. Val, potser es notava massa que els seus guionistes eren fans de Lost , però el producte resultant era prou digne. Tampoc cal obviar que la presència de Mario Casas i Blanca Suárez, dos actors que aixequen passions i altres coses entre els adolescents, ha estat un estímul des del primer capítol. D' El barco també cal destacar-ne alguns episodis de product placement exagerats mai vistos fins al moment. Els guionistes havien arribat a incloure en els diàlegs claims de les marques que s'hi anunciaven. Frases com " He encontrado leche de oveja, tiene que ser el doble de nutritiva ", o més d'una escena que semblava directament un anunci d'una coneguda marca de beguda que és competència de Pepsi. Un salt qualitatiu en la relació entre televisió i anunciants. El futur. Ara el repte d'Antena 3 és trobar un producte semblant que li asseguri la presència massiva del públic jove; un dels més preuats per aquests anunciants i que totes les cadenes busquen desesperadament.

stats