27/10/2019

La mirada

2 min

Cada ésser humà és únic i irrepetible. Aquesta és una cosa a la qual potser ens hem acostumat. Però si ens aturem a pensar-ho uns minuts, no deixa de ser impressionant. Amb els milions de persones que han viscut i viuran al món no n’hi haurà dues d’iguals. ADN, circumstàncies, història personal i entorn són les quatre variables que, combinades, donen com a resultat la unicitat de l’individu.

Això, que pot semblar irrellevant en el nostre dia a dia, té en realitat una implicació importantíssima per a la vida. Es tracta de la mirada. Donat que no hi ha dues persones iguals, tampoc hi ha dues mirades exactes sobre la mateixa realitat. Hi ha tantes realitats com persones i, el més important, la capacitat de transformar la realitat és, per tant, única i intransferible. Només nostra.

Això ho explico sovint a emprenedors d’arreu del país a les meves conferències. Quan m’expliquen una idea de negoci, molta gent em demana que no l’expliqui a ningú, per por que l’hi copiïn. Sempre els dic: “No! És al revés! Explica-la al màxim de gent que puguis, ja que cadascú et farà alguna aportació en la qual tu no has pensat. I no tinguis por que algú te la copiï, ja que l’important no és la idea de negoci, sinó la teva mirada sobre la idea. I la teva mirada és única i irrepetible, com els éssers humans”.

Molts emprenedors estan capficats en tenir una idea genial per engegar un negoci propi. S’equivoquen. He conegut molts més emprenedors d’èxit amb idees mediocres o senzilles o ja existents però amb una mirada única i diferent que no pas emprenedors que se n’hagin sortit amb idees genials inimitables.

La mirada, en gestió empresarial, en innovació, en emprenedoria, és el que marca la diferència. I la mirada és l’estil, l’empremta, la manera de fer les coses. Perquè al món empresarial, i també a la vida, el com és més important que el què.

stats