22/11/2012

Trens estrictament vigilats

2 min

La delegada del govern espanyol a Catalunya, María Luisa Llanos de Luna, "ha denunciat els ajuntaments de Girona i de Figueres per organitzar dos trens per traslladar veïns de totes dues ciutats a Barcelona l'11 de setembre". Assegura que "van fer servir diners públics". No cal dir que els dos alcaldes s'han emprenyat de debò. Han explicat que van llogar dos trens, que es van omplir en poques hores, i que no en van llogar més perquè no n'hi havia. I que cada ciutadà que hi va pujar va pagar uns nobles diners a canvi d'un cartronet de petites dimensions que donava dret a entrar al vagó (i que hom anomena bitllet ). Per tant, els trens no només no van costar pasta (què es pensa, la delegada? Que ens sobra?) sinó que van aconseguir un superàvit que els dos batlles insurrectes van enviar al Banc dels Aliments. (Espero, doncs, que ben aviat els paquets d'arròs i les ampolles d'oli que han estat pagades amb uns diners tan tèrbols tornin al supermercat d'on van sortir).

Na Llanos de Luna diu que un ajuntament no és competent per llogar trens "en una situació que no es pot considerar d'interès general". I jo dic, Manel, baixa. Si la manifestació pacífica de la diada nacional d'un país no és d'interès general, què ho serà? ¿Es podran llogar trens per anar a veure la caiguda d'un meteorit a Montserrat? Sí. Algú dirà que l'interès general es determina calculant quants ciutadans s'hi mostren interessats, en una situació. Però aleshores, na Llanos de Luna traurà els números. Segons la Delegació del govern central, els manifestants d'aquell dia eren 600.000. I els diaris de tot el món que parlen d'un milió i mig estan adoctrinats.

Després d'això ja no em queda cap dubte que el dia que proclamem la independència no només ens tallaran el gas sinó que posaran pianos de cua a dalt dels edificis perquè ens caiguin al cap quan sortim de comprar Nespresso.

stats