25/09/2012

No es talli, senyor Wert...!

2 min

Tornem avui a parlar del ministre d'Educació del Regne d'Espanya. Diu Don José Ignacio Wert que l'educació diferenciada per sexes "és una opció de llibertat, sigui majoritària o minoritària". Per tant, considera que aquestes escoles han de seguir rebent fons públics. I té tota la raó del món. La llibertat abans que res.

Per quina raó uns pares decideixen que el seu fill anirà a una escola on només hi hagi alumnes del seu mateix sexe? Suposo que per millorar els resultats acadèmics. Aquest argument, almenys, és el que em donava una famosa progressista i tertuliana. "Les nenes, sense nens, obtenen més bons resultats acadèmics", deia. Notin que, com que parlava de "les nenes", la cosa no quedava incorrecta. No s'hauria atrevit, naturalment, a dir que els nens sense les nenes obtenen més bons resultats acadèmics, perquè no l'haurien volgut ni a les tertúlies d'Intereconomía.

Per tant, és de suposar que els pares que opten per la segregació deuen considerar que la barreja dels dos sexes fa que les hormones preadolescents es revolucionin i que, per tant, el nivell baixi. I n'hi haurà que tindran por que la barreja de sexes afavoreixi algun tipus d'agressió. I, finalment, també n'hi haurà que potser ho faran per motius religiosos. Hi ha creients que troben que les nenes és millor que no s'acostin als nens (ni a l'escola, posats a fer).

Imaginem que tenen raó els que et parlen de bons resultats acadèmics. Deixem de banda que allà on comproven els resultats acadèmics de la segregació no són mai barris degradats (on potser els resultats serien dolents de tota manera). Admetem que les nenes i els nens, separats, treuen més bones notes. Si volem resultats acadèmics i estem disposats a segregar per sexes, per què ens hauríem d'aturar aquí, doncs? Per què no separem els nens per races? I per coeficient intel·lectual? No milloraria el rendiment? No es talli, senyor Wert.

stats