Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Molts èxits per als nous mitjans en català

TENDIM A CONCLOURE, precipitadament, que la competència afavoreix el consumidor a canvi d’incomodar o perjudicar els competidors. Crec que la competència ajuda a tothom. Amplia l’oferta i per tant és positiva per al ciutadà, però a més obliga els que són al mercat a espavilar-se, els estimula a millorar. Si això pot ser cert en la majoria de casos, en el cas dels mitjans, i en el cas dels que són en la nostra llengua, que ho tenim més difícil, per dimensió i altres factors, encara és més rellevant. Per això celebro el naixement d’El Punt Avui TV, que aquesta nit entrevista Artur Mas i demà, coincidint amb Sant Jordi, inicia una etapa que espero i desitjo que sigui exitosa. El nou canal acull, a més de la doble capçalera històrica que li dóna nom, la col·laboració de Vilaweb, Enderrock, Sàpiens, El 9 Nou, TV Girona i altres mitjans especialitzats i de qualitat. Un exemple de vitalitat de moltes marques, com ho ha estat fa pocs dies l’estrena de l’Iquiosc.cat, que facilita la compra digital de mitjans del país, o el fet que Nació Digital hagi estat el primer a arribar als dos milions d’usuaris únics en català. Tornant a la tele, des de demà a la franja del vespre, per exemple, un ciutadà podrà triar veure informatius i tertúlies en català entre TV3, el 3/24, 8TV, BTV, altres teles locals, l’ARA Bassas que emet l’Ara TV a l’Ara.cat i el nou magazín L’illa de Robinson d’El Punt Avui TV. Més pluralitat, més rostres, més oportunitats per comparar, més oferta de periodisme audiovisual en català. Competir i col·laborar són dos verbs perfectament compatibles que convé conjugar i alternar amb alegria, naturalitat i fair play pel bé de la comunicació, pel bé del català i pel bé de la comunicació en català.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF