11/03/2011

Transport Públic: En parlem?

1 min

Crec que la rebaixa del preu del tren és improvisada, insuficient i sobretot massa provisional per obtenir bons resultats, perquè en tres mesos no es canvien els hàbits. Tot i això, m'agradaria saber quant caldria rebaixar per convèncer una quantitat important de gent de deixar el cotxe privat. I què caldria fer més amb el servei. És cert que en la croada per evangelitzar els usuaris del cotxe hi pot haver un problema de preus, de qualitat de servei, de freqüència, de fiabilitat, de confiança. Ho saben molt bé els usuaris reals de transport públic, perquè a ells, que els fan servir cada dia, sí que els afecten els retards i els preus. I es queixen amb raó i coneixement de causa. Però també ens hem instal·lat en una crítica sistemàtica al transport públic com a coartada per refugiar-nos en la comoditat, ni que sigui psicològica, del cotxe particular com a propietat privada. Podríem obrir seriosament el debat de l'honestedat en els arguments i la hipocresia quan utilitzem i exagerem i universalitzem els problemes d'alguns transports públics, que hi són, com a causa única per no fer-ne servir cap. És l'hora, també, de ser sincers, i celebrar que n'hi ha que funcionen. I que hi ha gent que diu que va en cotxe perquè el transport públic és un desastre i en realitat va en cotxe perquè li dóna la gana, però se sent millor culpant el sistema que assumint que ell és així. Per avançar, parlem clar.

stats