Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Negociacions retransmeses en directe

TOTHOM QUE HAGI tingut un problema en alguna relació, hagi participat en una negociació o hagi hagut de fer posar d'acord dues o més persones sap que la retransmissió en directe dels detalls en condiciona el resultat. No sempre el perjudica, però modifica les estratègies, hi afegeix efectes col·laterals, perquè des que se saben detalls a mig fer, res continua sent igual. Quantes parelles han acabat trencant amb l'ajut inestimable d'amics que han anat ficant-hi cullerada, comentant la jugada i incorporant safareig del tipus "Saps què diu ell?", "Doncs si sabessis què diu ella..." Entenc que la feina dels implicats és intentar protegir-se de l'entorn i que l'instint de l'entorn (sobretot el mediàtic) és tenir notícies. Trobo comprensible que, per raons tàctiques, s'utilitzin les filtracions per afavorir o dificultar algunes coses. Però a vegades em sorprèn el grau de detalls que tenim, en alguns casos petits i lletjos, i de totes les bandes implicades, i facilitats per sectors a qui no és clar que els afavoreixi que allò se sàpiga. Pot semblar que tiri pedres contra la pròpia teulada, però intento posar-hi una mirada més àeria. Algunes informacions arriben des d'agendes tan pròpies com l'afany de protagonisme més personal, sense pensar en l'objectiu final. Hi ha gent que pot acusar-nos als periodistes de tant de soroll sobre les negociacions ("Culpa vostra per preguntar, heu d'omplir massa espai"), però és la nostra feina. I la feina dels negociadors, més que buscar protagonisme, hauria de ser que la negociació acabi bé.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF