La comunicació ha salvat la Martina

Aquest mateix dimarts a la tarda l’adolescent ha acudit a la policia de Sant Sebastià, fins on havia viatjat, possiblement alertada per l’enrenou mediàtic que s’havia originat

Dilluns al vespre rebia una trucada que em va posar la pell de gallina. Una gran amiga de la meva infantesa m’alertava que la filla d’una amiga seva, la Martina, havia desaparegut de casa al matí. Que no havia anat a l’institut. Que no sabien res d’ella.

Em va explicar que és la germana del nen que tràgicament va morir fa 10 anys en un horrible atropellament a Andorra, al Punt de Trobada. I que per aquest motiu, potser, la Martina podria haver viatjat fins al Principat, ja que aquells fets l’havien marcat de per vida.

El mateix dilluns a la nit una altra gran amiga a la qual de seguida li vaig explicar els fets mobilitzava diverses persones a Sant Julià per fer una batuda per la zona del Punt de Trobada.

Aquest dimarts al matí l’ARA.ad publicava la notícia de la desaparició i la possibilitat, entre altres hipòtesis, que la Martina hagués vingut a Andorra. La policia, bombers i societat andorrana s’han posat les piles, per si de cas es produïa aquesta hipòtesi. Les xarxes socials i els llocs web dels mitjans han fet la resta, omplint-se d’informacions que ajudessin a trobar la noia. Els principals programes de ràdio i televisió s’han abocat en la seva cerca. Ha estat un tema absolutament viral. Només a l’ARA.ad la informació ha superat les 17.000 visites en poques hores.

L’esforç ha valgut la pena. La solidaritat i la potència de la comunicació han salvat la Martina. Aquest mateix dimarts a la tarda l’adolescent ha acudit a la policia de Sant Sebastià, fins on havia viatjat, possiblement alertada per l’enrenou mediàtic que s’havia originat. Tot el que sabem és que es troba sana i estàlvia. La millor notícia que qualsevol mitjà podrà explicar.

Una història que acaba bé i que, en aquesta ocasió, ha estat possible en bona part gràcies a l’estima de la seva família, dels amics, dels coneguts i també, sí, dels mitjans de comunicació.

EDICIÓ PAPER 17/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF