Publicitat
Publicitat

PAREUMÀQUINES

Per a 'La Razón', la prima de risc puja sola i la baixa Rajoy

Ahir les xarxes bullien -per tirar de tòpic- amb la portada de La Razón , que responia a una de The Economist de fa un any. Però els arbres de la forma -¡ese torito bravo! - eclipsaven el bosc del fons. Deia el diari: "Rajoy [ull: no Espanya, no; el presi ] estalvia 15.000 milions en interessos per la baixada de la prima de risc". Ho calculava mirant quant caldria pagar si la prima s'hagués mantingut en el màxim històric del juliol del 2012 durant un any. Home, si aquest hagués estat el cas, tindríem set homes de negre a cada casa, míster. Per no dir la ironia que suposa arrogar-se la baixada des dels 637 punts del juliol del 2012 fins als 247 de divendres passat i, en canvi, no dir que, quan Rajoy va ser investit el desembre del 2011, la prima estava als 336. És a dir, seguint la lògica (és un dir) razoniana , Rajoy va aconseguir tot solet fer-la enfilar 301 punts en només set mesos.

Una tria fotogràfica singular

Com il·lustraven la cloenda del Festival de Cap Roig els diaris? L'ARA i El Mundo hi posaven Enrique Iglesias, protagonista del concert de cloenda. També El Punt/Avui, que, a més, incloïa una foto del públic, aprofitant que s'havia fet balanç d'assistents. La Vanguardia , en canvi, es desmarcava i optava per una foto de Jaume Giró, director general adjunt de CaixaBank (principal espònsor del festival). És just reconèixer que sense l'empenta personal de Giró -un crac de la comunicació, per cert- el festival de Calella de Palafrugell no existiria (i van ser ell i Juli Guiu, director del festival, els que van fer el balanç). Però no deixava de ser una tria fotogràfica curiosa per a la cloenda d'un festival de música. Potser la clau la dóna el fet que el propi editor del diari és membre del consell d'administració de l'entitat: l'elecció s'explica millor des de les relacions públiques que des del periodisme. Perquè si es posa el lector al centre, l'aposta més natural era il·lustrar la peça amb el cantant que la gent ha anat a veure.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF