Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Portades per oblidar amb la massacre d'Egipte

La foto de portada de l' Abc mostra un jove a qui li han obert el cap. A les mans hi té un mocador de paper, ensangonat. Crida de ràbia. Una víctima? No pas per a l' Abc , que titulava "La ira no té fi" i convertia així l'islamista ferit en una amenaça (ho és?, no ho sabem i, en tot cas, és trampa -i alimenta un prejudici- presentar-ho així, posant l'accent en la conseqüència i ometent-ne la causa). També Última Hora feia una portada polèmica a Mallorca. El titular era: "La massacre d'Egipte desviarà milers de turistes cap a les Balears". Ja està bé acostar les notícies globals als interessos locals dels teus lectors, però aquí ha fallat, i molt, el sentit de l'oportunitat.

Una triple pàgina 'gay friendly' a 'La Vanguardia'

La publicació d'una carta del lector homòfoba a La Vanguardia ha sacsejat les xarxes socials aquesta setmana. Ahir el diari dedicava una triple pàgina a lloar les virtuts de Barcelona com a lloc d'acollida de totes les persones, sigui quina sigui la seva orientació sexual. Costa no interpretar aquest reportatge com una disculpa o una vacuna contra possibles acusacions. Aquest zel s'hauria agraït també la setmana anterior, quan el diari es mostrava ben tebi amb l'actitud del Comitè Olímpic Internacional davant la llei homòfoba russa, que prohibeix als atletes fer cap proclama a favor dels drets dels homosexuals. "El COI està intentant, de manera diplomàtica, que la nova llei no afecti els Jocs de Sotxi", deia de manera succinta una crònica del 10 d'agost. Però quatre dies abans el New York Times tractava aquesta mateixa notícia i explicava l'actitud del Comitè de manera menys complaent: "Abans que la llei fos aprovada, el Comitè Olímpic podria haver pressionat els representants russos dient-los que, si la llei s'aplicava durant els Jocs, el COI retiraria el seu suport a la competició. En comptes d'oposar-s'hi, el COI simplement va mostrar aquiescència". ¿Diplomàcia o resignació? Aquest hivern sabrem quin mitjà afinava més.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF