Publicitat
Publicitat

PAREUMÀQUINES

‘El Mundo’ avança l’èxit de Ciutadans a les europees

Tot i ser diumenge -el dia en què els diaris marquen més agenda política- només dos rotatius parlaven de les imminents eleccions europees en portada. Tots dos sucaven pa en la crisi dels grans partits. El Periódico titulava “Els antisistema passen per les urnes el 25-M” i consignava com havien sorgit mig centenar de formacions polítiques per a aquests comicis. El Mundo tirava d’enquesta pròpia per dir que “PP i PSOE perdrien més de 17 punts a les europees”. La portada destacava l’entrada de Ciutadans, a qui atorguen un diputat. L’editorial també parlava d’aquest partit. I una pàgina a l’interior destacava en subtítol la valoració del seu candidat, Javier Nart. En canvi, l’Esquerra Pel Dret a Decidir (la coalició on hi ha ERC) també hi entrava. I no amb un, sinó amb dos. Però això només apareixia en el penúltim paràgraf.

Un autogol fàcilment evitable

El Mundo Deportivo va publicar una notícia divendres a la web en què explicava que les persones que van increpar els jugadors del Barça quan van arribar a l’aeroport eren merengues disfressats, pagats per un diari esportiu de Madrid. Atribuïa tot això a La Voz de Galicia i adjuntava una captura de pantalla de la web del diari. Era un fake clamorós: les tipografies dels titulars de la captura que algú va fer córrer i de la web d’on presumptament s’havia tret no s’assemblaven en res. Però per comprovar-ho calia perdre els dos minuts de connectar-se a l’edició digital del diari. Si el mitjà ho hagués fet, a més, no hauria trobat la notícia, i això també l’hauria posat sobre alerta. El blog La libreta de Van Gaal fins i tot es va prendre la molèstia de posar-se en contacte amb La Voz, per veure si és que ho havien publicat primer i retirat després. I li van confirmar que, efectivament i tal com se sospitava, ells no havien redactat cap notícia similar. El Mundo Deportivo esborrava la notícia al cap d’unes hores, però els lectors potser es mereixien també una disculpa.

Àlbum de titulars

“Tres dels quatre mariners morts ja han rebut l’alta de l’hospital” (Subtítol en un informatiu de Telecinco)

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF