17/05/2015

La síndrome de la llotja electoral

1 min
La síndrome de la 
 Llotja electoral

La dimissió política de l’espai públic provoca una fràgil gestió d’expectatives i la inconcreció dels programes electorals. Per això, ja no interessen ni els llegeix ningú: “No ens feu perdre el temps!” Rajoy i el PP campanyejaven desbocats el 2011, i prometien abaixar impostos, crear llocs de treball i apujar les pensions. Tot s’hi valia. La realitat, però, els va posar a lloc: credibilitat tocada i enfonsada. Sense aprendre la lliçó, ara doblen l’aposta: 3,5 milions de llocs de treball. Els candidats a Barcelona també cauen en la mateixa actitud: competeixen per veure qui la té més llarga, subhastant rebaixes dels títols de transport públic i oferint 30, 50 o 100.000 llocs de treball, segons el candidat. Nou brindis al sol sense cap rubor i amb molta vergonya aliena. Desconfiança generalitzada -tots són iguals?- i credibilitat sota mínims. Aquesta campanya encara té molts tics de vella política.

stats