14/05/2016

Un carril bus i un de bici unirà Cornellà i Castelldefels

2 min
Un carril bus i un de bici unirà Cornellà  i Castelldefels

BarcelonaAnar de Castelldefels a Cornellà de Llobregat en autobús en 40 minuts serà possible a finals del 2018. La carretera C-245, que uneix les dues poblacions i que passa per dins la trama urbana de Gavà, Viladecans i Sant Boi de Llobregat, encara suporta un trànsit considerable, amb 18.000 vehicles privats diaris -tot i que hi ha l’autopista C-32, paral·lela i gratuïta-. A més, els vehicles conviuen amb 17 línies d’autobús regulars diürnes -i tres de nocturnes-, cosa que fa que aquest trajecte sovint sigui massa lent i arribi gairebé a 60 minuts en hora punta, malgrat ser només de 13 quilòmetres. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat han decidit resoldre aquest problema de mobilitat i recuperar un projecte de reforma d’aquesta C-245 que estava en un calaix per massa car -120 milions d’euros-, i redimensionar-lo a 26,3 milions per poder-lo executar i començar les obres el 2017. Es tracta de construir un carril bus d’anada i de tornada continu entre Cornellà i Castelldefels per millorar la velocitat comercial dels autobusos de línia, als quals se’ls afegirà un bus de trànsit ràpid (BRT) que tindrà una freqüència de 10 minuts. Actualment, els 17 autobusos circulen a 9 km/h en hora punta en els trams urbans. Amb la reforma acabada, que està previst que pugui estar enllestida abans d’acabar el 2018, es preveu millorar un 25% aquesta velocitat i augmentar un 10% els usuaris actuals del servei de bus, que són 35.000 diaris. Les cinc ciutats afectades sumen 350.000 habitants. La reforma inclou també un carril bici al llarg de tot el trajecte, “ja que actualment és una via molt perillosa per fer en bicicleta”, admet el vicepresident de l’AMB, Antoni Poveda.

Una inversió amb retorn

“Hem fet un exercici de pragmatisme, hem agafat un projecte que fa temps que estava sobre la taula i l’hem redimensionat per fer-lo viable, però sense reduir ni la fiabilitat ni la millora de la velocitat comercial”, recorda Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, que posarà 10,75 milions dels 26,3 que costarà. “Serà de les inversions que hem fet i farem que tindran un retorn més alt, a diferència del carril bus-VAO, per exemple”. “Quan el transport públic ofereix velocitat comercial i fiabilitat és imbatible”, conclou Rull.

stats