Carta a l'Everest: 'L’Everest, la nova Barcelona'

Et felicito per haver batut el rècord de visitants amb cues de gent com formigues

Benvolgut Everest, et felicito per haver batut el rècord de visitants amb cues de gent com formigues que volien pujar al cim del món. Per l’experiència que tenim a Barcelona, és ara que has d’aprofitar aquest moment dolç i aplicar una bateria de mesures que consolidin el turisme com el gran motor econòmic del Nepal.

Per democratitzar l’experiència de l’Everest, de manera que els turistes no hagin d’anar tan carregats, Airbnb passarà a gestionar des d’avui mateix tota la xarxa de tendes de campanya. En aquesta mateixa línia, el menjar es farà arribar als expedicionaris gràcies a uns repartidors de Glovo o Deliveroo, que al principi no cal ni que estiguin contractats. Es trencarà el monopoli dels xerpes locals introduint una flota moderna d’Uber i Cabify, que també acompanyin la gent fins al cim i els regalin –detallàs- una ampolleta d’aigua.

Com que d’espai us en sobra, heu de ser capaços d’atraure a l’Everest un 'top manta' potent, que faci possible que a partir de 7.000 metres puguis continuar adquirint roba tècnica (falsificada) de les millors marques de muntanya. La cara menys concorreguda de l’Everest la convertireu en el nou vessant emergent i 'hipster' per atraure aquell turisme que busca ceviche, pop i amanides de quinoa. Durant tot el recorregut per la muntanya, és important comptar amb servei de 'trixis' i patinets elèctrics, així com venda ambulant de fruita tallada, llaunes de cervesa, mojitos (amb gel de l’Everest), pals de selfie i, en comptes dels nostres 'pareos', màrfegues per dormir.

Si no vaig equivocat, em sembla que el Nepal no té mar. Cap problema. Els creuers podrien parar al golf de Bengala i es traslladarà els creueristes a l’Himàlaia amb busos llançadora. Potser no et faran cim, però deixaran els seus diners a les botigues de 'souvenirs' del camp base comprant reproduccions de la muntanya i aire envasat de l’Everest. Els comiats de solters són una altra font d’ingressos: ruta de 'chupitos' gratis cada cinc-cents metres d’ascensió i el nuvi o la núvia que facin cim en pilota picada.

Per tal de desestacionalitzar el turisme, en temporada baixa es convocaran trobades d’'instagramers' i se celebraran festivals de música com el Winter Sound o el Sonar Everest. I, finalment, imprescindible que milloreu el wifi a la muntanya. Si ho feu, enrecordeu-vos d’activar aplicacions de contactes com el Tinder o el Grindr i qui si sap si en un futur podeu aspirar, fins i tot, a organitzar el Mobile World Congress.

P.D. I no patiu per les protestes de la població local. Que hi hagi oposició encara és un efecte crida per al visitant a la recerca d’emocions. Important, doncs, constituir grups de xerpes turismofòbics que lamentin la gentrificació i omplin tota la muntanya de pintades 'Tourists go home'.

EDICIÓ PAPER 14/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF