Publicitat
Publicitat

LA TRIA 'TECH'

12 anuncis inoblidables de companyies de telefonia

Vist l'èxit del recull d' anuncis de telèfons móbils de la setmana passada, avui hi torno recordant alguns moments de la publicitat televisiva dels operadors de telefonia a l'estat espanyol. Per veure cada anunci, feu clic en la imatge corresponent.

1. El pescador amb Moviline. El primer anunci dels mòbils analògics de Telefónica anava d'una oficina on un cap molt emprenyat buscava un empleat anomenat García. No he trobat aquell vídeo, però sí aquesta història sentimental on es promou la cobertura en zones on altres sistemes encara no en tenien.



2. Quale idea! Segur que recordareu aquesta promoció de les tarifes d'estiu de l'operadora amb un hortera de discoteca fent de les seves. Sobretot si escolteu 'La competència' de RAC1.




3. Tan complicat com muntar els mobles d'Ikea. Movistar reconeix que no hi ha qui s'aclareixi amb les tarifes de telefonia. No sé si la situació ha millorat, però l'anunci tè gràcia, menys per a l'empresa sueca.





4. Hola, soc l'Edu, Bon Nadal! Durant generacions, tots els Eduards recordaran aquest anunci de les promocions nadalenques d'Airtel, precursora de l'actual Vodafone.





5. Adéu Airtel, hola Vodafone. L'any 2001, Airtel va adoptar la marca global de la seva nova matriu britànica i ho comunicava així als clients.


Amb els anys, Vodafone va tornar al tema que es veu en la imatge, l'ús de l'ordinador portàtil durant els viatges, en una sèrie de vídeos didàctics com aquest.


6. López Vázquez surt de la cabina. Retevisión va ser brillant en recuperar l'angoixant situació que Antonio Mercero va deixar en l'aire en el seu telefilm de 1972, per tal de representar l'arribada del primer servei de telefonia fixa que trencava el monopoli de Telefónica.



L'empresa insistia al cap d'uns mesos insistien en el mateix tema musical (500 miles, dels Proclaimers), pero amb arranjaments i estètica del film El piano, de Jane Campion:  http://bit.ly/14UqWEt

7. Lliure. Retevisión va adoptar al 1998 la marca Amena per al seu servei de telefonia mòbil, i la cançó 'Libre' de Nino Bravo per al primer anunci, amb gent ballant i uns ninots potser massa 'inspirats' en els de l'artista Keith Haring.

 

La música que sona a l'anunci és aquesta versió del Chaval de la Peca, l'alter ego de Marc Parrot:  http://bit.ly/1eRtiFC  

8. Ara som Orange. France Télécom va fusionar les seves filials de telefonia mòbil (Amena) i d'internet (Wanadoo) sota la marca corporativa Orange. Aquest va ser el comiat.





9. Tot torna. Amena també. Al cap dels anys, Orange va ressuscitar la marca Amena per al seu servei de mòbil de baix cost, i va recuperar el color verd i la mateixa cançó 'Libre', però en una versió encara més elèctrica que només es va veure i escoltar per internet.





10. No son les fotos, és que ets així. Si ets l'últim en arribar, has de marcar la diferència. La quarta operadora de telefonia mòbil de l'estat ho va fer amb la simpàtica sèrie de la 'veritat verdadera', començant amb aquest anunci.





11. Tenim 2.000 antenes. Yoigo va néixer directament en la era dels mòbils 3G i tenia molt interès en explicar que disposava d'una xarxa pròpia (que ara li ha anat de meravella per llogar-ne els serveis 4G a Telefónica, per cert). En aquesta campanya, els seus ninots característics venen de l'espai.





12. La veu ja no importa. El signe dels temps: Tuenti, la operadora virtual de Telefònica adreçada als joves, no va centrar el seu primer anunci en les trucades, sinó en l'accés mòbil a Internet.




Si recordeu algun altre anunci de TV que us cridés l'atenció en el seu moment, us convido a posar l'enllaç en un comentari al peu.

Postveritat

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF