Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

La mida ideal de les coses digitals

El títol d’aquesta columna conté set paraules, i si vostè l’està llegint a l’Ara.cat és probable que no les hagi vist totes. Segons un estudi de KissMetrics, els lectors digitals tendim a absorbir només les tres primeres i les tres últimes paraules dels titulars, de manera que la mida ideal és de sis paraules. Igualment, gràcies a Buddy Media sabem que no cal esgotar tota la capacitat dels tuits: els més reenviats pels usuaris -un 17% més que la mitjana- són els que fan entre 71 i 100 caràcters. La regla, però, no val per a totes les plataformes: Jeff Bullas assegura que les publicacions més populars a Facebook són les que fan 40 caràcters, i segons MailChimp els missatges de correu tenen més probabilitat de ser oberts si el text de l’assumpte ocupa entre 28 i 39 espais.

Podem disposar d’aquest grau de precisió perquè la majoria del contingut digital porta associat algun sistema per republicar-lo fàcilment a les xarxes socials, generalment sota el sobrevalorat epígraf de compartir. Com que ara es poden comptar els clics, els tuits i els “m’agrada” que rep cada peça, és possible quantificar l’eficiència de cada element, si més no en la seva propagació. Els indicadors anteriors són alguns dels que recollia fa uns dies el blog de Buffer, un servei que precisament ofereix optimitzar l’hora de publicació en xarxes socials per tal d’obtenir la màxima audiència.

N’hi ha d’altres: els articles més llegits a Medium són els de 1.600 paraules, que retenen l’atenció del lector durant set minuts. Els paràgrafs ideals fan entre 40 i 55 caràcters per línia. El títol òptim per sortir als resultats de cerca de Google no ha de superar els 55 espais. Les 250 webs més visitades segons Alexa tenen noms de vuit lletres o menys. Aquesta quantificació extrema s’ha estès al món analògic: els organitzadors de les sessions TED no deixen parlar els conferenciants més de 18 minuts, la durada més viralitzada. La web, que ens havia d’alliberar de les limitacions d’espai del paper, ha resultat estar encara més pautada.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF