Publicitat
Publicitat

LA TRIA 'TECH'

Les 17 millors tecnoinnocentades d'aquest any

La setmana passada us oferia una selecció de bromes perpetrades per empreses tecnològiques en anys anteriors en ocasió de l'April Fools Day, l'equivalent del nostre Dia dels Innocents en altres països. Avui completo aquell article amb un recull de bromes enginyoses d'aquest any.

'Drones' que fan 'selfies'. Dues de les paraules de moda, els miniavions sense tripulant i les autofotos, combinades en una única broma de l'empresa Orbotix. El SelfieBot és un petit aparell volador amb càmera que ens facilita la feixuga tasca de fer-nos fotos per publicar a les xarxes socials. El vídeo està francament bé.

Carril per a gent que camina mirant el mòbil. La universitat Northeastern de Boston, amoïnada pels accidents d'estudiants distrets que escriuen SMS mentre caminen, anuncia la creació de carrils específics de sentit únic i lliures d'obstacles com bancs i papereres, per tal de facilitar els desplaçaments entre els edificis del campus. Hi haurà canons de confeti per cridar l'atenció dels alumnes amb auriculars que no sentin les indicacions dels guies.

La finestra amb filtres d'Instagram. Aquesta broma de 'The Guardian' em recorda aquell acudit segons el qual saps que un paisatge és bonic quan no calen filtres d'Instagram perquè surti bé a les fotos. El diari britànic es va empescar una suposada finestra –quadrada, naturalment– amb filtres de color incorporats per veure l'exterior amb els degradats de color característics de la popular apli fotogràfica per a mòbils.

Google compra Spotify. Les suposades adquisicions d'empreses de tecnologia són un dels gèneres clàssics de bromes de l'April Fools Day. He triat aquesta de Digital Music News, segons la qual el gegant nord-americà d'internet hauria acordat tenir la propietat del servei de música en 'streaming' d'origen suec a canvi de 4.100 milions de dòlars. En aquesta ocasió no era veritat, però mai se sap: qui ens havia de dir que Microsoft compraria Nokia o que Facebook absorbiria WhatsApp.

Apple compra l'especialista a desgraciar iPhones. Una altra operació falsa. Alguna vegada us he parlat aquí d' iFixIt, l'empresa de Luke Soules especialitzada en recanvis electrònics i eines per instal·lar-ne que acostuma a ser la primera a mostrar-nos què porten a dins els iPhones i altres telèfons. Aquest any, iFixIt va difondre un comunicat de premsa que deia que Apple els havia comprat perquè els seus manuals de desmuntatge són molt millors que els d'Apple mateix. Era broma, però mitjans seriosos com 'Fortune' van picar.

Seguiment de l'embaràs de disseny. Segons Apartment Therapy, el MoMA (Museu d'Art Modern de Nova York) s'hauria inventat l' Iconic Designs Pregnancy Tracker, una aplicació mòbil per a futures mares que indica la mida del fetus en cada setmana de gestació comparant-la amb la de diversos objectes de la col·lecció de disseny industrial del museu: la setmana 24, com un espremedor de cítrics de Philippe Starck; la setmana 32, una tetera dissenyada per Michael Graves. Per cert, el mateix MoMA va anunciar el mateix dia la seva pròpia broma: la creació d'una categoria de soci del museu específica per a mascotes.

Kickstarter es passa al club de les marques sense 'e'. Seguint els passos de Twttr, el servei per piular sense vocals que Twitter es va inventar l'any passat, en aquest cas ha estat Kickstarter, el "Verkami dels projectes tecnològics", qui ha amenaçat de renunciar a la lletra 'e' del seu nom, i afegir-se així a un selecte club on ja hi ha –de debò– altres membres com Tumblr i Grindr.

Guants intel·ligents. Per triplicat. HTC, Toshiba i Samsung van tenir la mala sort de coincidir en el tema de les seves bromes d'aquest any: aprofitant l'interès pels 'wearables', els dispositius electrònics per portar posats, les tres empreses van anunciar guants connectats. En realitat, l' HTC Gluuv era sobretot una funda per portar el seu nou mòbil One M8 al dors de la mà. Els Samsung Fingers (dits) semblaven més elaborats, perquè portaven una pantalla flexible –concretament, Super Emo LED UHD de tres polzades– al palmell, reconeixement d'objectes i càrrega solar. La coincidència em sap especialment greu per Toshiba, una de les empreses més enginyoses en matèria d'April Fools. El seus Toshiba Digit porten tota mena de sensors, càmeres, projectors, acceleròmetres i ports de connexió, alguns dels quals es poden veure en aquest vídeo.

I naturalment, hi ha les bromes de les diverses divisions de Google. Aquest any s'hi han apuntat fins i tot dues empreses comprades després de l'April Fools anterior: el fabricant de termòstats Nest s'inventa una aliança amb Virgin America –amb aparició de Richard Branson inclosa– per oferir el servei Total Temperature Control, que permet que cada passatger triï la temperatura al seu gust. Una altra filial nova, Waze, promet incorporar al seu navegador GPS social la funció WazeDates, un algorisme que avisa els conductors de la proximitat de solters de l'altre sexe amb els quals poden congeniar, d'acord amb la seva activitat a les xarxes socials. De fet, aquesta broma no és nova: BMW ja es va inventar l'any passat una cosa semblant per als cotxes de la seva marca Mini.

Entre les divisions més consolidades de Google, trobo una llàstima que la incorporació d'un traductor d'Emojis a Google Translate per a Chrome sigui només una broma. L'equip de Google Maps es va inventar el Pokémon Challenge, un concurs per trobar els populars ninots per tot el món, si més no el dels mapes virtuals. Gmail, que precisament celebrava el desè aniversari, oferia les Gmail Shelfies, la plataforma definitiva per fer-se autofotos i enviar-les als amics i coneguts. Menys sofisticat que el SelfieBot que us explico més amunt.

Google AdSense, el servei de publicitat contextual que aporta a Google la majoria dels seus ingressos, va incorporar als informes per als anunciants la possibilitat de veure de quins planetes i satèl·lits procedien les visites a les seves webs, mitjançant un repositori d'adreces IP interplanetàries, per tal de decidir si els calia crear més pàgines en marcià, suposem. Però la meva google-broma favorita d'aquest any ha estat Google Play Signature Edition, un servei per a desenvolupadors d'aplicacions mòbils Android que envia aquestes aplicacions als usuaris en un clauer USB de memòria, de manera que ofereix un servei més personalitzat que les impersonals descàrregues des de Google Play.


Postveritat

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF