Publicitat
Publicitat

Twitter guanya per golejada la Super Bowl publicitària

La Super Bowl, la final del campionat NFL de futbol americà, és el gran esdeveniment esportiu, televisiu i publicitari de l'any als EUA. La retransmissió de la cadena CBS és seguida per 110 milions d'espectadors en 54 milions de llars, que justifiquen els gairebé tres milions d'euros que els anunciants paguen per cada anunci de trenta segons. Els anuncis de la Super Bowl són tan esperats allà com els de Freixenet o els de Cap d'Any aquí.

Dissabte, al Superdome de Nova Orleans, la copa la van guanyar els Ravens de Baltimore, que van superar en els últims minuts els 49ers de San Francisco per 34 a 31. A les xarxes socials, en canvi, va ser Twitter qui es va emportar la Super Bowl 2013, molt per sobre de Facebook. Si més no, atenent a la seva presència publicitària respectiva: la meitat dels anuncis que es van emetre durant el partit (26 de 52) contenien algun element - hashtag , logotip, adreça- que remetia al perfil de la marca a Twitter, mentre que només quatre empreses van incloure alguna menció de la seva presència a Facebook. La diferència és especialment significativa si es considera que l'any passat Twitter i Facebook van empatar, amb vuit mencions cadascuna dins dels 59 anuncis emesos. En un any, doncs, l'interès dels anunciants per Twitter s'ha triplicat, mentre que les mencions de Facebook s'han reduït a la meitat.

Un altre indicador del poder de Twitter: quan l'estadi es va quedar a les fosques durant la tercera part del partit, només van passar quatre minuts fins que un anunciant va contractar publicitat per aparèixer en les cerques fetes amb la paraula apagada . Això sí que és agilitat. Facebook pot ser la comunitat més poblada d'internet, però les marques han decidit que Twitter és on volen ser per generar activitat en les aplicacions de segona pantalla .

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF