15/03/2011

Tsunami també a internet

1 min

Poc després del desastre al Japó, les grans empreses de la xarxa es van posar a col·laborar en la resposta a la crisi, cadascuna en la seva especialitat: Google, organitzant l'accés a la informació mitjançant un cercador de desapareguts i creant a YouTube un canal específic per pujar vídeos de la catàstrofe, molts dels quals veiem a la televisió i als diaris digitals; Twitter, facilitant la comunicació entre afectats i agrupant els comptes informatius de les organitzacions de rescat; i Apple, fent-nos rascar la butxaca: a la botiga iTunes nord-americana es poden fer donacions a partir de 5 dòlars, que van íntegrament a la Creu Roja. Microsoft també s'hi va apuntar, però de manera maldestra: comprometent-se a donar un dòlar per cada retuit d'un missatge de suport, fins que les queixes els han obligat a aportar directament els 100.000 dòlars que havien previst.

Milions d'aficionats als videojocs de tot el món ja noten els efectes del desastre: Sony ha tancat, inicialment durant una setmana, els centres de dades que gestionen els serveis multijugador de Final Fantasy i PlayOnline, atenent la demanda d'estalvi d'energia per part de les elèctriques.

stats