06/12/2011

Microsoft també vol ser la teva tele

2 min

L'any 1939, un televisor estàndard costava l'equivalent a 7.200 euros d'ara, tenint en compte la inflació. Ara es pot comprar per menys de 250. Amb aquests preus, fa temps que vendre teles ha deixat de ser negoci. Fabricants com Philips ja han tirat la tovallola, mentre els líders actuals del sector, amb Samsung al capdavant, s'esforcen a incorporar tecnologies noves, com el 3D, i sobretot a connectar els aparells a la xarxa, per tal d'ocupar un espai com a intermediaris en l'accés dels consumidors al contingut audiovisual digital, aprofitant que les empreses d'informàtica i d'internet encara no han aconseguit introduir-se a les sales d'estar de les llars.

L'excepció són les consoles de videojocs, cavall de Troia de l'accés a internet mitjançant el televisor. Des d'avui, els posseïdors de les consoles XBox 360 de Microsoft poden descarregar una actualització de programari que les transforma en terminals multimèdia. Mitjançant una vistosa interfície idèntica a les dels mòbils Windows Phone i el futur Windows 8, els espectadors poden accedir als canals del servei Imagenio de Movistar, i abans de final d'any -massa tard per a les vendes de Nadal- també ho podran fer a Canal +, GolTV, RTVE, els tràilers de Sensacine i els videoclips de Muzu. Durant l'any 2012 s'hi afegiran altres canals.

Fins ara, un dels punt febles d'internet a la tele ha estat la dificultat de teclejar amb els comandaments a distància normals. Per això, Microsoft aposta per la cerca de contingut controlant el seu cercador Bing amb la veu, mitjançant els sensors Kinect, que ja són presents en 11 dels 58 milions de Xbox que hi ha al món. El sistema és prometedor, però encara pot millorar, no tant en el reconeixement de veu, sinó en l'estructura dels menús. No els queda gaire temps: per ser exactes, fins que arribin els televisors de Samsung amb GoogleTV i els d'Apple amb Siri.

stats