Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Google es fa la competència a si mateix

M'agradaria veure per un forat la primera reunió del nou consell de direcció de Google, que Larry Page ha reorganitzat tan bon punt s'ha assegut a la butaca de conseller delegat en substitució d'Eric Schmidt. Ara hi ha els responsables de les unitats de negoci de cercador, publicitat, xarxes socials, YouTube, mòbils i Chrome. Segur que aquests dos últims s'han d'explicar moltes coses.

Fins ara l'empresa ha mantingut dues estratègies separades en sistemes operatius per a mòbils: Android per als telèfons i ChromeOS per als portàtils. L'aparició de l'iPad d'Apple els va obligar a corregir el rumb, introduint Honeycomb, una variant d'Android específica per a tablets . Però ara que ja arriben els primers models que la fan servir i els primers portàtils lleugers amb ChromeOS, s'ha descobert que els responsables d'aquesta plataforma també han previst que pugui funcionar en tablets . Dues divisions de Google competeixen entre elles per atreure els fabricants d'aquests nous equips que ja estan desplaçant els netbooks , fins fa quatre dies estrelles del mercat informàtic. De moment, Acer ja ha defenestrat el seu conseller delegat per no haver previst aquesta evolució.

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF